Психологічні тести для дітей дошкільного віку

 Тести для психолого-педагогічної діагностики дошкільнят

Тест-фільм Рене Жіля

Натисни на це посилання, щоб завантажити на свій комп'ютер Тест-фільм Рене Жіля

Проводиться, щоб з'ясувати, чи прагне дитина для себе домінуючого становища, виконання не­здійсненних бажань, найбільш комфорт­ного соціального оточення (кількісного і якісного).

Добираються на комп’ютері картинки, на яких зображені різні ситуації спілкування. Наприклад: дитина серед однолітків, біля дорослого; граєть­ся в колі друзів, удвох, сама, з хлопчика­ми, дівчатками, старшими, молодшими дітьми; виконує головні ролі, другорядні; спостерігає, як грають інші, і т. д. Треба розглянути ці картинки й відповісти на запитання: «Де б ти хотів бути? Чому саме?»

Методика "Завершення картинки"

З'ясовується ставлення дитини до дитячого садка, до однолітків, міра її задоволення взаєминами в групі.

Попередньо потрібно  ознайомити дошкільнят з тим, як людина передає свій емоційний стан за допомогою міміки (радіє — всміхається; сумує — плаче; байдужа — ніяк не реагує тощо). Дитині пропонується завершити початий малю­нок, де зображений малюк, який іде до дитячого садка, повертається додому. Відсутній лише вираз обличчя — його треба домалювати. На початку року діти малюють олівцем, а в середині чи наприкінці року при певних навичках роботи на комп’ютері діти можуть домалювати обличчя, зображене на екрані монітора, за допомогою «мишки».  Ця методика дозволяє  визначається також рівень емоційного задоволення дитини взаєминами в сім'ї.

Кольоровий тест ставлень

Методичною основою цього тесту є колірно-асоціативний експеримент. Він базується на припущенні про те, що характеристики невербальних компонентів ставлення до значимих інших і до самого себе віддзеркалюється в колірних асоціаціях щодо них.

Автор: А. Еткінд

КТВ як метод вивчення відносин, застосовується у роботі з дітьми, починаючи з 4,5-5 років.

Мета тесту: вивчення емоційних компонентів ставлення дитини до значимих їй людей і відображає як свідомий, так і частково неусвідомлюваний рівні.

Процедура. У попередній бесіді з дитиною психолог складає приблизний список осіб, що складають безпосереднє оточення дитини, а також значущих для неї людей. Конкретний зміст списку залежить від завдань дослідження, від особистості дитини і т. д. Наприклад, для дітей старшого дошкільного віку цей список може становити наступний набір: дідусь, бабуся, тітка, сусідка, брат, сестра, вихователька, нянечка, друг і т. п. Нерідко має сенс отримати додаткові відомості від самої дитини. Можна додати значимі події.

Потім психолог проводить бесіду з досліджуваним про його ставлення до визначених людей чи подій.

Інструкція. “Подивися, тут розташовані кольорові карточки. Зараз ти будеш підбирати карточку відповідно до тієї чи іншої людини, до її  характеру”. Далі має сенс з’ясувати, чи знає дитина, що таке характер і дати зрозуміти, що вона буде підбирати: “… колір, що підходить саме до людини, а не до її одягу і не той колір, який людина любить одягати. Давай спробуємо. Підбери колір до характеру твого друга … “(психолог називає ім’я дитини). Після вибору дитини, яким би він не був, психолог дає схвальну оцінку, зауважуючи при цьому, що кожен колір може бути обраний стільки разів, скільки потрібно.

Після цього обрана дитиною колірна картка кладеться на своє місце. Далі доцільно називати дитині значущі особи для колірного вибору в порядку зворотному значущості осіб для дитини, тобто найбільш значущі особи називаються останніми. В останню чергу дитину просять вибрати колір, що підходить до її власного характеру. Всі вибори, а також реакції дитини на процедуру вибору фіксуються.

Після завершення асоціативної процедури кольорові картки накриваються білим аркушем паперу і бажано на деякий час зайняти дитину яким-небудь стороннім цікавим заняттям. Тривалість подібного заняття не повинна перевищувати 5-7 хвилин.

Далі колірні картки відкриваються (вони повинні знаходитися в полі зору без відблисків від освітлювальних приладів і, бажано, при тому ж рівні освітлення) ікольори ранжуються дитиною в порядку переваги, починаючи від найбільш приємного.

Існує два варіанти проведення ранжування кольорових карток.

Варіант 1. “Подивися ще раз на ці кольорові картки, яка з них здається тобі найприємнішою? Вибери тільки одну”. Після вибору дитини дана картка прибирається з поля зору дитини, а решту зсувають так, щоб знову утворити півколо. Вибір дитини фіксується. Інструкція триває: “А тепер вибери найприємнішу з решти“. Вибір дитини фіксуються. Процедура вибору повторюється до тих пір, поки дитина не зробить таким чином шість виборів і перед нею залишиться тільки дві картки. Тоді дитину просять вибрати “більш приємну з двох решти карток”. Таким чином психолог отримує цифровий ряд, що характеризує кольороасоціативні переваги дитини від найбільш приємного до найменш приємного. Даний варіант вибору кольорів може бути використаний для дітей з підвищеною інертністю, труднощами перемикання на інший тип діяльності.

Варіант 2. “Подивися ще раз на ці кольорові картки, яка з них здається тобі найприємнішою? Вибери тільки одну”. Після вибору дитини дана картка прибирається з поля зору дитини, а решту зсувають так, щоб знову утворити півколо. Процедура вибору повторюється до тих пір, поки дитина не зробить таким чином чотири вибори. “А тепер вибери з решти найбільш неприємний колір”.Після вибору дитини дана картка прибирається з поля зору дитини, а решту зсуваються так, щоб знову утворити півколо. “А тепер знову вибери найбільш неприємний з решти”. І так з усіма картками. Даний варіант вибору кольорів може використовуватися для дітей, яким з самого початку важко зробити той чи інший вибір. Такі діти часто кажуть: “Всі неприємні, немає приємних (хороших)” і протягом усього обстеження виявляють негативізм до процедури вибору.

Інтерпретація методики “колірний тест відносин (ставлень)”

Методика Колірного тесту відносин (КТВ) вимагає присутності досліджуваного, так як важлива реакція дитини на гіпотези.

Характеристика кожного кольору, його емоційно-психологічне значення:
Синій: сумлінний, спокійний, дещо холодний.
Зелений: самостійний, наполегливий, іноді впертий, напружений.
Червоний: доброзичливий, товариський, енергійний, впевнений, дратівливий.
Жовтий: дуже активний, відкритий, товариський, веселий.
Фіолетовий: неспокійний, емоційно напружений, має потребу в душевному контакті.
Коричневий: залежний, чутливий, розслаблений.
Чорний: мовчазний, егоїстичний, ворожий.
Сірий: млявий, пасивний, невпевнений, байдужий.

Особистісні якості дітей, особливо дітей дошкільного віку, ще не сформовані в тій мірі, яку передбачають стійкі емоційно-особистісні значення для кваліфікації того чи іншого кольору. Тому повністю переносити ці характеристики (вони більше підходять для дорослих, ніж для дітей) на інтерпретацію дитячих виборів не є коректним.

Таке значення кольорів слід мати на увазі, але пріоритетним все ж таки має бути власне ранжування кольорів. Якщо з особою чи ситуацією асоціюютьсякольори, що займають перші місця, значить до даної особи, ситуації досліджуваний ставиться позитивно. І, навпаки, якщо з ними асоціюютьсякольори, що займають останні місця, досліджуваний ставиться до нихнегативно, відсторонено.

Крім того слід звертати увагу на скільки співпадає значення обраного кольору з вербальними характеристиками, які досліджуваний вказав на початку тесту. Виявляються дисонансні, суперечливі відносини: наприклад: «Мама – добра, лагідна, дбає», а колірна асоціація – фіолетовий колір.

Важливим є показник сірого кольору. Цей колір традиційно розглядається як слабкий, пасивний, ізолюючий. Таким чином, він є як би межею, що відокремлює емоційно значуще, емоційно привабливе, активне від емоційно пасивного, неприємного. Отже, кольори і відповідно люди (поняття), що поміщаються перед сірим в індивідуальній розкладці можуть бути визначені, як такі, що входять до групи найбільш значущих (понять, людей), ніж особи (поняття), які дитина поміщає за сірим кольором.

Істотне діагностичне значення мають варіанти, при яких різні стимули співвідносяться з одним і тим же кольором. Це дозволяє зробити припущення про їх ідентифікацію (наприклад, аутоідентификація дитини з одним із батьків).

Цікаві результати дає аналіз того кольору, з яким дитина асоціює сама себе.Чим менший ранг цього кольору в розкладці, тим вищою є впевненість дитини в собі, самоповага. Збіг кольорів, з якими дитина асоціює себе і одного з батьків(вихователем дитячого садка, педагогом класу), свідчить про наявність сильного зв’язку з ним.

Також слід звернути увагу на загальну насиченість міжособистісних відносин. Якщодитина використовує 7-8 кольорів для асоціацій – її світ різноманітний і насичений. Якщо 5-6 – її картина світу спрощена. Якщо всього 4 і менше – дитина може мати ще більш спрощений світогляд або просто може виражати протест виконанню завдання.

Кольоровий тест ставлень

Методикою, яка найяскравіше висвітлює ставлення дитини до себе та оточення, а також школи, яка асоціюється з навчальною діяльністю, є «Кольоровий тест ставлень», в основі якого лежать кольорові асоціації зі значимими для дитини об’єктами. Мета цієї методики полягає в тому, щоб визначити значимі категорії оточуючого середовища людини. Методичною основою «Кольорового тесту ставлень» являється кольорово-асоціативний експеримент, який базується на гіпотезі відображення суттєвих характеристик невербальних компонентів ставлень до значимих інших і до самого себе в кольорових асоціаціях до них. В дитячому варіанті «Кольорового тесту ставлень» (запропонований Р.Р.Камініною) дитині пропонують співставити такі категорії як: «Я», «Родина», «Школа», «Однолітки», «Навчання», «Люди», з кольорами, а саме: червоний, жовтий, зелений, синій, фіолетовий, блакитний,  сірий. Для групової діагностики, при інтерпретації (проводиться на основі 8-кольорового тесту за Люшером), головне місце займають ті категорії, які були позначені дитиною основним кольором . Це свідчить про те, що ці категорії для дитини є більш значимими. При індивідуальному обстеженні важливе місце займає вибір кольору не лише основного чи допоміжного, але й сам колір та його інтерпретація.

Ставлення дитини до етичних норм

(за методикою «Кольоровий тест ставлень» )

Для проведення тестування  для дітей готують «Чарівний будиночок» на два поверхи (по чотири вікна на кожному). За допомогою програми  «Автофігури» створити   вікна (прямокутники) різного кольору (синє, зелене, червоне, жовте, фіолетове, коричневе, чорне, сіре). У тестуванні бере участь одна дитина.

Малюку формулюють завдання: «Уяви, що це казковий будинок із чарівними віконцями. У ньому живуть різні за характером люди. Я називатиму тобі цих людей, а сам ти обереш, хто де буде жити. Домовилися? Добре! У якому віконці жи­вуть добрі люди? А ледачі?».

Далі називають список моральних понять. Бажано чергувати позитивні й негативні (але не парні) моральні якості. Наприклад: добрий, ледачий, щедрий, брехливий (обман), працьовитий тощо.  Дитина за допомогою мишки «перетягує» відповідне віконце і ставляє на певне місце у будиночку. При цьому дитина може вибрати один і той самий колір на різні поняття, тому приготувати по декілька вікон одного кольору.

Це ж саме завдання дитині можна запропонувати виконати за допомогою графічного  редактора Paint, де дитина, використовуючи вкладку «заливка», зафарбовує віконця у різні кольори палітри.

У протоколі дорослий фіксує колір, який був обраний для кож­ного поняття, і коментарі дитини щодо свого вибору.

Обробка результатів:

При аналізі результатів необхідно співвіднести колір, при­своєний кожному поняттю, й емоційне значення цього кольору. Нижче наводиться стисла характеристика кожного кольору, його емоційно-психологічне значення:

Синій: сумлінна, спокійна, холодна особа.

Зелений: самостійна, наполеглива, іноді вперта, напружена особа.

Червоний: доброзичлива, комунікабельна, енергійна, впевнена, дратівлива особа.

Жовтий: дуже активна, відкрита, товариська, весела особа.

Фіолетовий: неспокійна, емоційно напружена особа, що потре­бує душевного контакту.

Коричневий: залежна, чутлива, слабка особа;

Чорний: мовчазна, егоїстична, ворожа, вигнана особа.

Сірий: млява, пасивна, невпевнена, байдужа особа.

Досвід психологів показує, що діти дошкільного віку зазвичай обирають:

Доброта — жовтий і червоний кольори. Іншими словами, діти вважають, що добра людина товариська, доброзичлива, відкрита.

Злість — чорний колір. Цей колір відображає егоїстичність, во­рожість, відкидання.

Чесність  —  жовтий,  фіолетовий  і червоний  кольори.  Тобто для дітей це поняття асоціюється з такими характеристиками, як потреба в душевному контакті, товариськість, відкритість, дружелюбність.

Брехливість — чорний колір. Діти не випадково вибирають цей колір, оскільки він асоціюється з такими особистісними характе­ристиками, як упертість, ворожість, егоїстичність. При цьому діти майже не обирають червоний і жовтий кольори, тобто обманщик не сприймається ними як відкрита, товариська, доброзичлива, чуй­на людина.

Щедрість — червоний і фіолетовий кольори. Необхідно зазна­чити, що для дошкільника щедрість є дуже складним поняттям, ставлення до нього досить суперечливе. Дитина знає, що щедрим бути добре, але віддати своє, поділитися їй важко. Особливо це по­мітно у дітей до 5 років: вони .нерідко обирають навіть чорний або коричневий кольори. Діти старшого дошкільного віку (5—6 років) зазвичай віддають перевагу яскравим кольорам, тим самим відно­сячи щедрість до позитивної риси, Хоча ставлення до неї залиша­ється невизначеним.

Жадібність — червоний і чорний кольори. Тобто діти вважають його рішучим, сильним, може, навіть агресивним, ворожим.

Працьовитість — фіолетовий і жовтий кольори. Іншими слова­ми, працьовита людина дуже активна, енергійна, готова до актив­них дій, може бути метушливою.

Лінощі — коричневий, сірий, синій колір. Тобто діти справед­ливо вважають ледачу людину слабкою, млявою, пасивною, а та­кож холодною.

Методика "Вибір в дії"

Мета методики - вивчення та оцінка міжособистісних відношень в групі дітей дошкільного віку. Дана методика є одним з дитячих варіантів соціометричної методики.

Завдання методики полягає в наступному: кожній дитині у досліджуваній групі дається по три привабливих, бажаних предметів. Це можуть бути іграшки, картинки, цукерки і т.п. Дитина отримує інструкцію наступного змісту: 

«Оцінити три предмети за ступенем їх привабливості, по тому, наскільки інші діти хотіли б їх мати у себе. На перше місце постав найбільш бажаний для дітей предмет, на друге - трохи менш бажаний, а на третє - що залишився. Тепер вибери зі своєї групи трьох дітей, яким ти хотів би подарувати ці предмети, назви їх і віддай їм ці предмети. Самий привабливий предмет ти повинен віддати тому, кого любиш більше всіх, трохи менш привабливий - тому, хто в тебе стоїть на другому місці, а останній - тому, кого по симпатіям до нього ти поставив би на третє місце». 

Після того, як всі діти роздадуть наявні у них предмети товаришам по групі, експериментатор визначає хто, скільки і які предмети отримав. 

Відповідно до кількості отриманих предметів визначається соціометричний статус дитини в групі при допомозі наступної формули: 

де С - статус дитини в групі, в системі взаємин з однолітками; К - кількість привабливих предметів, отриманих дитиною від товаришів по групі; п - кількість дітей в тестованої групі. 

Додаткові дані про кількість найбільш, середньо і найменш привабливих предметів, отриманих дитиною, позволяють судити про те, який ступінь близькості тих відносин, у котрих дана дитина перебуває з однолітками. Чим більше найбільш привабливих предметів отримав він у процесі експерименту, тим ближче його взаємини з однолітками. 

Підставою для висновків про статус дитини служать кількісні дані, тобто показник С. 

Замітка: Дана методика може дати достовірні результати, що відображають реальне положення дитини в групі однолітків, тільки в тому випадку, якщо в складі цієї групи не менше п'яти дітей.

Оцінка результатів 

10 балів - показник С дитини дорівнює 100%. 

8-9 балів - показник С знаходиться в межах від 80% до 99%. 

6-7 балів - показник С розташовується в інтервалі від 60% до 79%. 

4-5 балів - показник С знаходиться в межах від 40% до 59%. 

2-3 бали - показник З розташовується в межах від 20% до 39%. 

0-1 бал - показник С знаходиться в інтервалі від 0% до 19%. 

Висновки про рівень розвитку 

10 балів - дуже високий. 

8-9 балів - високий. 

4-7 балів - середній. 

2-3 бала - низький. 

0-1 бал - дуже низький.


Тест : малюємо дерево



     Цей тест допоможе вам зрозуміти приховані особливості, страхи, сумніви, риси характеру вашого малюка, його ступінь емоційності та фантазії. 

     Будь-яка дитина, навіть самий непосидючий час від часу виявляє бажання щось намалювати. Скористайтеся моментом і попросіть малюка намалювати дерево. Будь-яке дерево, яке йому подобається. Як правило, у дитини 4-6 років (а саме на цей вік розрахований тест) подібне завдання не викликає особливих труднощів.

          Надайте всі необхідні матеріали для маленького художника і спокійно, не даючи порад і не поправляючи малюнок, дочекайтеся результатів. А закінчений малюнок допоможе вам зрозуміти приховані особливості, страхи, сумніви, риси характеру вашої дитини, ступінь емоційності та фантазії вашого малюка.

Перше враження

Намалювали? Тепер нехай ваш художник займеться чимось ще (не забудьте його похвалити!), А ви уважно вивчите малюнок. Дуже важливо перше враження: які емоції він у вас викликає: смуток, веселощі, спокій, похмурий настрій, відчуття чогось енергійного або, навпаки, апатичного; чи відповідає він реальності чи зображено щось нестандартне; малюнок яскравий, живий чи бляклий, однотонний, похмурий? Постарайтеся щоб ваша перша оцінка була максимально адекватною, не варто ідеалізувати вашої дитини або, навпаки, бути надмірно критичними.

Кольори

Тепер зверніть увагу на колір малюнка . Він передає внутрішній настрій дитини, його емоційну благополучність. Якщо ваш малюк використовував один простий олівець і відмовився від кольору взагалі, то це свідчить про досить низький інтелектуальний рівень. Іноді це може означати поганий настрій, але подібна мотивація зустрічається рідко.

Дитина використовує похмурі кольори явно емоційно пригнічена, має малий творчим потенціалом і, ймовірно, має проблеми з пам'яттю ... Не виключено, втім, що він просто не хотів в даний момент малювати, або тема дерева його не зацікавила і він лише піддався на ваші вмовляння ...

Якщо ваша дитина використовував стандартні для даної теми кольори, то це говорить про нормальний рівень його інтелектуального та загального розвитку, про адекватному, реалістичному сприйнятті предметів і людей. У такої дитини, як правило, однаковою мірою розвинене абстрактне і логічне мислення. Якщо ж перед вами дерево, забарвлене в нестандартні кольори, то це говорить про оригінальний мисленні і буйної фантазії. Інтелектуальний рівень такого "авангардиста" зазвичай досить високий.

Стовбур

Перейдемо від загального враження до деталей, вони, як ви здогадуєтеся, несуть дуже багато інформації. І почнемо з самої важливої ??деталі, яку діти малюють в першу чергу - зі стовбура. Він символізує внутрішній стрижень дитини, її особистісний потенціал. Стовбур прямий, рівний, правильної форми свідчать про те, що малюк впевнений у собі, спокійний, розважливий, наполегливий. Щоправда, можуть бути проблеми у спілкуванні з однолітками, але лише на перших порах, зазвичай такі діти швидко адаптуються до нових умов і відносин.

Якщо ваш художник намалював підставу стовбура, розширене вліво, то він - мрійливий інтроверт, боязкий і нерішучий, не варто шукати у нього лідерських нахилів. Підстава стовбура, розширене вправо свідчить про надмірне розсудливість, завзятості, навіть упертості, про вміння добиватися бажаного. Така дитина не орієнтується на думку оточуючих, він рухово активний і порушимо, швидко переключається з однієї гри чи заняття на інше.

 

Змусити його прибрати іграшки після гри - проблема.

Стовбур закритий зверху - імпульсивність, несформованість абстрактного мислення, досить низький інтелектуальний рівень. Округле і розширене в обидві сторони підставу говорить стосовно суті, повільності, відповідальності та надійності. Але при цьому, майже напевно, у такої дитини є проблеми з самооцінкою.

Гілки

Тепер звернемо увагу на гілці. На думку психологів, вони говорять про відносини дитини з навколишнім світом, з однолітками. Гілки у вигляді паралельних ліній говорять про сталість, оптимізмі, життєвої активності. Лінії гілок, що розходяться до кінців - експансія, авантюризм, висока зарозумілість, бажання самоствердитися не завжди мирним шляхом. Зогнуті гілки - схильність до чужого впливу, страх виділитися серед ровесників, відповідно - невпевненість у собі.

Гілки опущені вниз говорять про натуру меланхолійної, здатної на глибокі почуття, з багатою фантазією. Гілки спрямовані верх - схильність до лідерства, відсутність страху (у тому числі і розумного), авантюризм. Якщо ваш маленький художник виділив на малюнку лише одну гілку - то він володіє нестандартним мисленням, неабиякою часткою фантазії, є натурою творчої, здатної на імпровізації (не тільки в малюнках).

Крона

Тепер предметом нашого дослідження буде сама крона дерева. Вона говорить про спільний енергетичний потенціал вашої дитини. Якщо крона схожа на хмару, то це свідчить про високий рівень самоконтролю, обережності, ретельності у справах. Крона-круг - спокій, самодостатність, можливо - егоцентризм. Крона із завитками говорить нам про життєрадісності, багатому енегретіческом потенціал, почуття гумору. Крона з карлючками або заштрихована - тривожність, напруженість, нерішучість, невміння зосередитися, схильність чужому впливу.

Деталі

Коріння дерев діти цього віку зазвичай не малюють, так як вони не видно. Але якщо вже вони з'явилися на малюнку, до того ж ви бачите чітко проведену лінію землі, то ваша дитина зараз чимось дуже стривожений, стурбований, відчуває себе незахищеним, потребує вашої любові та підтримки. Дерево, ув'язненого в огорожу так само говорить про те, що вашому малюкові бракує в будинку тепла і любові.

Якщо деревце вписано в якийсь пейзаж, то, з одного боку, це може говорити про багатої фантазії і творчому потенціалі малюка, але, з іншого - про його глибокої невпевненості в собі, страху розкритися, вразливості та хворобливому самолюбстві. Якщо дерево прикрашено плодами, гніздами, квітами, птахами, то все це пишність відображає багатий енергетичний потенціал дитини, оптимізм, творче нестандартне початок. Разом з тим, подібні прикраси можуть говорити нам про пихатість, егоцентризмі, розбещеності, потреби в постійній порції визнання, схвалення.

Лінії і контури

І, нарешті, при аналізі малюнка слід звернути увагу на те, як дитина виводить лінії, оформляє контур, оздоблює деталі. Слабкі, нерівні, пунктирні лінії говорять про характер імпульсивне, нерівному, захопленому залежними і. Так зазвичай малює ранимий, тонко відчуває емоції інших людей (а, отже, вкрай вразливий) дитина. Штрихування всередині стовбура - тривожність (швидше за все, по якомусь конкретному приводу), невпевненість, закритість. Відтворення малюнка кори, як правило, хороший знак, що говорить про спостережливість, допитливості і критичності розуму, досить високому інтелектуальному рівні.

Ось ті основні критерії, які в поєднанні з вашою спостережливістю і інтуїцією дозволять вам більше дізнатися про своє малюка. Тільки не варто саджати його за малювання дерева насильно або шляхом довгих умовлянь - результат вийде недостовірним.

http://korsundruzhba.ck.ua/batkivska-storinka/testy-dlia-doshkilniat/146-test-maliuiemo-derevo

Тестова бесіда, запропонована С. А. Банковим.

Дитина повинна відповісти на наступні питання:

  1. Назви свої прізвище, ім'я, по батькові.
  2. Назви прізвище, ім'я, по батькові тата, мами.
  3. Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш - тьотею чи дядею?
  4. У тебе є брат, сестра? Хто старше?
  5. Скільки тобі років? А скільки буде через рік? Через два роки?
  6. Зараз ранок чи вечір (день або ранок)?
  7. Коли ти снідаєш - ввечері чи вранці? Коли ти обідаєш - вранці чи вдень?
  8. Що буває раніше - обід чи вечеря?
  9. Де ти живеш? Назви свою домашню адресу.
  10. Ким працює твій тато, твоя мама?
  11. Ти любиш малювати? Якого кольору ця стрічка (плаття, олівець)
  12. Яка зараз пора року - зима, весна, літо або осінь? Чому ти так вважаєш?
  13. Коли можна кататися на санках - взимку чи влітку?
  14. Чому сніг буває взимку, а не влітку?
  15. Що робить листоноша, лікар, вчитель?
  16. Навіщо в школі потрібна парта, дзвінок?
  17. Ти хочеш піти в школу?
  18. Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні очі, вуха?
  19. Яких тварин ти знаєш?
  20. Яких птахів ти знаєш?
  21. Хто більше - корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап: у півня або у собаки?
  22. Що більше: 8 чи 5, 7 чи 3? Порахуй від трьох до шести, від дев'яти до двох.
  23. Що потрібно зробити, якщо ненавмисно зламаєш чужу річ?

Оцінка відповідей

За правильні відповіді на всі підпитання дитина отримує по 1 балу (за винятком контрольних). На правильні, але неповні відповіді дитина отримує 0,5 бала. Наприклад, правильні відповіді: "Тато працює інженером", "У собаки лап більше, ніж у півня"; неповні відповіді: "Мама Таня", "Тато працює на роботі".

До контрольних завдань належать питання 5, 8, 15,22. Вони оцінюються так:

  • № 5 - дитина може обчислити, скільки їй років -1 бал, називає рік з урахуванням місяців - 3 бали.
  • № 8 - за повну домашню адресу з назвою міста-2 бали, неповну - 1 бал.
  • № 15 - за кожне правильно зазначене застосування шкільної атрибутики - 1 бал.
  • № 22 - за правильну відповідь -2 бали.
  • № 16 оцінюється спільно з № 15 та № 22. Якщо в № 15 дитина набрала 3 бали, і в № 16 - дала позитивну відповідь, то вважається, що у неї позитивна мотивація до навчання в школі.

Оцінка результатів: 

  • 24-29 балів, вона вважається шкільно-зрілою;
  • 20-24 - середньо-зрілою;
  • 15-20 - низький рівень психосоціальної зрілості.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Пішохідні переходи

Пішохідні переходи.  Прогулянки за межі дитячого садка на природу (пішохідні переходи) здійснюються у першу половину дня. їх мета – удоск...