Студентка Бериславського фахового педагогічного коледжу імені В.Ф Беньковського
Херсонського державного університету.
Проходжу переддипломну педагогічну практику
ЗДО(ясла-садок) номер 5 "Червона Шапочка"
Скадовської міської ради Херсонської області.
Середа 05.05.2021р.
1.Рухлива гра (хоровод) "Подоляночка"
Узявшись за руки, діти ходять по колу, всередині якого стоїть Подоляночка і рухами відтворює все, про що співається. У кінці пісні вона обирає когось із кола замість себе, і гра починається спочатку
Десь тут була Подоляночка,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона впала,
До землі припала,
Личка не вмивала,
Бо води не мала.
Ой устань, устань, Подоляночко,
Ой устань, устань, молодесенька,
Вмий своє личко,
Личко біленьке,
Та візьмися в бочки,
Поскачи навскочки,
Біжи до Дунаю,
Бери ту, що скраю.
https://drive.google.com/file/d/1ZlhTbMPs2f6_3uTQYsdl9wvzChwNZqQS/view?usp=sharing
1.Заняття:Тема: «Звук [т], буква Т т. Читання
прямих і обернених складів»
Програмові завдання:
— вчити дітей визначати перший та
останній звук у словах, виконувати звуковий аналіз слів, визначати наголос;
— тренувати в умінні римувати слова;
— розвивати фонематичний слух, логічне
мислення дітей, дрібну моторику
пальців рук;
— виховувати чуйність, бажання допомогти
у біді.
Матеріали та обладнання: палички для лічби; фішки для звукового аналізу;
предметні картинки, в назвах яких є звук
[т].
План
1. Дидактична гра «Місточок зі слів».
Вихователь називає перше слово, а дитина
має дібрати слово на останній звук
слова, що назвав вихователь. За кожне
правильно дібране слово діти отриму-
ють паличку для лічби, а потім складають
місточок.
2. «Добери риму».
• Листок — колобок — молоток.
• Грибок — пеньок — клубок.
• Гілка — бджілка — тарілка.
• Коса — оса — роса.
• Кішка — мишка — кришка.
• Лисичка — сестричка — клубничка.
3. Звуковий аналіз слова-відгадки.
Вихователь загадує дітям загадку, відгад-
кою якої є слово равлик.
— Скільки у цьому слові голосних?
Скільки приголосних? Скільки складів?
Який склад наголошений?
4. Фізкультхвилинка.
5. Діти розглядають картинки і
визначають спільний звук: телевізор, трава,
тин, трактор, торт, трамвай, тризуб,
тюльпан
тин, трактор, торт, трамвай, тризуб,
тюльпан
тин, трактор, торт, трамвай, тризуб,
тюльпан.
— Який спільний звук?
6. Знайомство з літерою Тт. Діти викладають
літеру з паличок.
7. Читання складів: ТА, ТО, ТУ, ТІ, ТИ.
8. Підсумок. З якою літерою ми
познайомилися? Які звуки позначає літера Т
Тема Карта України.
Програмовий зміст
-розповідь дітям про нашу неньку Україну,познайомити з її звичаями .
-прикрасити карту України шматочками паперу.
- правила поводження з ножицями,клеєм.
-виховувати естетичне почуття.
-прикрасити карту України шматочками паперу.
- правила поводження з ножицями,клеєм.
-виховувати естетичне почуття.
-прикрасити карту України шматочками паперу.
- правила поводження з ножицями,клеєм.
-виховувати естетичне почуття.
Матеріали та обладнання ілюстрації на запропоновану тему ,білий папір для фону,роздуковані карти України ,шматочки паперу для прикраси,клей ПВА,ножиці,клейонки,тарілочки ,серветки.
Хід заняття
1.Бесіда, розповідь про нашу неньку Україну.Познайомити дошкільників з картою України,гербом,символоми україни.
3.Фізкультхвилинка
4.Мотивація.Запропонувати дітям, прикрасати та вирізати карту україни.
5.Самостійна діяльність.Вихователь демонструє ,як вирізати карту і як приклеїти карту україни на фон білого паперу.Як прикрасити шматочками різного кольору паперу карту.
Дошкільники спостерігають і починають повторювати за вихователем.
6.Підсумок.Запитання.Про що сьгодні я вам розповідала?(про нашу україну)
А яку карту ми сьогодні з вами прикрашали, та за дпомогою чого
А яку карту ми сьогодні з вами прикрашали, та за дпомогою чого
А яку карту ми сьогодні з вами прикрашали, та за дпомогою чого ?
Діти пдивіться,які ми по різному прикрасили наши карти україни.Ви сьогодні всі були молоці, все добре робили .Вам було це цікаво?






ХПД (аплікація) На тему Карта України.
1.Заняття. Логіко-матиматичний розвиток( на основі конструювання )+ Ознайомлення з природою.
Тема :Тварина на нашій планеті( оригамі)
Програмові завдання
- ознайомити дітей зі земноводними.
-вчити виготовляти тваринку( жабу) з паперу ( оригамі)
-повторити будову та частини тіла жаби.
-рахування вперед назад від 1 до 10 та навпаки.
-вправляти та охайно складати з паперу тваринку, при цому повторюючи колори,
-розвивати самостійність ,ініціативну, творчисть.
Матеріали та обладнання: елюстрації , папер зеленого,жовтого,білого,кольорові олівці .
Хід заняття:
1. Розповідь вихователя про тваринок , які мешкають на нашій Україні.
Запитання Що їдять земноводні?Де мешкають земноводні? Якого колору земноводні бувають? Яких земневодних тваринок ви знаєте?
2.Рахування від 1до 10 та навпаки .
3.Фізкультхвилинка.
4.Мотивація.Давайте кожен зробе собі жабку ,яку ми можемо брати в руки.
5. Самостійна діяльність .Вихователь демонстує ,як складати з паперу орігамі ,а діти повторюють за вихователем.
6.Підсумок. Діти подивіться ,яка в нас тварина утворилася?Якого колору? Скільки в нас жаб утворилося? Давайе пограємося з нашими жабами.

Логіко-матемаичний розвиок (орігамі жаба )+Ознайомлення з природою.
Тема: «Весняний настрій», Розвиток
мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня
література)
— продовжувати формувати в дітей поняття
«ліс», «дерева», «кущі»;
— збагачувати знання дітей про рослини
лісу, про його значення для людей
та живих істот;
— дати знання про те, що ліс — це
унікальна екосистема, сукупність рослин
і тварин, які не можуть існувати окремо
одне від одного;
— розвивати світогляд дітей;
— виховувати екологічну культуру,
шанобливе ставлення до рослин, стійкий
інтерес до природи.
Матеріали та обладнання: ілюстрації із зображенням лісу, аудіозапис
звуків лісу.
План
1. Гра «Незвичайна подорож».
В подорож цікаву ми вирушаємо,
Багато цікавого у лісі відшукаємо.
Тож вирушати до лісу вже час,
Зелена краса чекає на нас.
— Ось ми і у лісі. Послухайте звуки
лісу. Що ви чуєте?
— Що таке ліс? Ліс — це унікальна
екосистема. Ліс — це багато дерев, рос-
лин, тварин, комах, птахів. Ліс схожий
на великий будинок, який має кілька
поверхів і навіть підвал — товщу ґрунту,
населену тими, хто пристосований
до життя у землі.
2. Розглядання ілюстрацій із
зображенням лісу.
— Спробуйте уявити, кого і що ми можемо
побачити в лісі, що почути (діти
працюють у парах).
3. Фізкультхвилинка.
4. Бесіда «Різні види лісів».
Якщо в лісі ростуть лише дуби, то це
діброва, берези — березняк, лише сосни
— сосновий бір, а ліс, у якому ростуть
лише ялинки, називається ялинник.
Який ліс називають мішаним? Як
називається ліс, в якому ростуть сосни та
ялинки? Якщо в лісі ростуть різноманітні
дерева, крім хвойних, то цей ліс
який? Хто живиться всім тим, що росте в
лісі?
5. Розв’язування екологічних задач.
Ліс — це зелена окраса України, і її
необхідно оберігати.
Ситуація 1
Діти в лісі розпалили вогнище.
— Дивіться, тут уже розпалювали вогнище.
Розпалимо й ми тут своє,— за-
пропонував Андрій.
— Навіщо тут? Ходімо під дерево, там
затишніше,— заперечили дівчата.
Хлопці пішли туди, куди вони показали,
викопали яму, землю відкинули по-
далі, щоб не заважала.
— Чи порушили правило поведінки в лісі
діти? Яке саме?
Ситуація 2
Марійка та Андрій бігли лісовою стежкою
і раптом побачили на землі пташе-
ня, яке не вміло літати. Вони пошукали
навколо гніздо, з якого воно випало,
але не знайшли і вирішили взяти його із
собою.
— Чи правильно вони вчинили?
Ситуація 3
Михасик та Василько йшли лісом.
Зненацька прямо перед ними з’явилася
білка. Один із хлопчиків спритно накрив
її шапкою. «Тепер моя будеш!» —
із задоволенням сказав він.
— А як би вчинили ви?
6. Підсумок. Читання вірша.
Люди, бережіть ліси —
Джерело добра й краси!
Щоб росли по всіх долинах
Сосни, в’язи та ялини,
Бережіть ліси!
Білці, куниці та ведмежаті
Ліс — це родина й житло.
Кожній тварині хочеться мати
Дім, де є мир і тепло.
Тема: «Виготовлення макета Землі»
(пап’є-маше)
Програмові завдання:
— розвивати творчу уяву, дрібну моторику
рук;
— вправляти в умінні працювати з
папером;
— виховувати охайність, самостійність
під час роботи.
Матеріали та обладнання: глобус, газети, клейстер, повітряні кульки, пенз-
лики, фарби.
План
1. Діти розглядають глобус, визначають
його форму, кольори.
2. Вихователь пропонує дітям виготовити
глобус, використовуючи знайому
техніку пап’є-маше.
3. Нагадати етапи і послідовність
роботи:
— обклеїти повітряну кульку кількома
шарами паперу;
— підсушити, витягти кульку, заклеїти
дірку;
— зафарбувати білою фарбою;
— розфарбувати макет відповідними
кольорами;
4. Самостійна робота дітей,
індивідуальна допомога.
5. Підсумок. Розглядання макета:
запропонувати показати, де розташовується Україна.
11.05.2021р
Ранок Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»
Бесіда «Український одяг»
Мета: уточнити та закріпити
знання дітей про український одяг та його еле-
менти; формувати шанобливе ставлення до традицій свого народу;
підтриму-
вати бажання милуватися народним костюмом.
Вихователь разом із дітьми пригадує елементи українського одягу.
Запитання: Який буває одяг? Який одяг
називають національним? З яких
елементів складається національний костюм? Назвіть предмети
жіночого
вбрання. Назвіть предмети чоловічого вбрання.
Мовленнєва гра «Одяг який?»
Мета: закріпити назви одягу;
розвивати вміння добирати прислівники, що
належать до іменника — назви одягу; виховувати інтерес до гри,
естетичний Освітня діяльність
Заняття: Логіко-математичний розвиток
Тема: «Числа від 1 до 10. Розв’язування задач»
Програмові завдання:
— продовжувати лічити в межах 10;
— закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою,
знання
про склад чисел у межах 10;
— вправляти в умінні складати задачі, розрізняти й називати
геометричні
фігури;
— розвивати зорову пам’ять; виховувати прагнення допомагати одне
одному.
Матеріали та обладнання: демонстраційний: картки
із цифрами 1–10;
три хмаринки із числами 5, 7, 9; крапельки (дві картки — з двома
краплями,
дві — з трьома, по одній — з чотирма, сімома); малюнки із
зображенням тва-
рин (заєць, лев, слон, черепаха); роздавальний: картки
із цифрами 1–10, лі-
чильні палички, чотири паперові смужки різної довжини.
План
1. Психогімнастика.
2. Гра «Не помились».
Діти викладають перед собою числовий рід від 1 до 10.
— Покажіть сусідів числа 5. Яке число на одиницю більше, ніж число
5?
3. Гра «Веселі краплинки».
На фланелеграфі розміщено три хмаринки із числами 5, 7, 9.
Під хмаринкою з числом 5 — дві краплинки (на першій намальовано
дві
краплинки, на другій — три), на столі у вихователя краплинки із
трьома,
чотирма, сімома, двома крапками. Вихователь пропонує дітям
розглянути
хмаринки й краплинки та назвати число, розташоване на кожній.
4. Фізкульхвилинка.
5. Розв’язування задачі.
Вихователь пропонує дітям викласти перед собою 10 лічильних
паличок
і в ході розв’язування задачі викладати їх необхідну кількість.
• На подвір’ї гуляли дві курки. Покладіть стільки паличок, скільки
лап
у курок. Потім на подвір’я вийшов півень. Покладіть стільки паличок,
скіль-
ки лап у півня.
— Скільки паличок ви поклали? Скільки лап у птахів, які гуляють на
подвір’ї? Із яких двох менших чисел складається число 6? (4 і 2.)
• У гості до кішки Мурки прийшла собачка Жучка. Покладіть стільки
паличок,
скільки лап у Мурки. А під ними — стільки паличок, скільки лап у
Жучки.
— У кого більше (менше)? Скільки всього лап у тварин? Із яких двох
менших
чисел складається число 8? (4 і 4.)
6. Гра «Хто найшвидший?».
На фланелеграфі розміщено малюнки із зображенням тварин (заєць, лев,
слон, черепаха). На столах у дітей чотири паперові смужки різної
довжини.
— Одного разу посперечалися тварини, хто з них швидше за всіх
бігає. Заєць
доводив, що він швидший за лева. А лев не погоджувався й говорив,
що змо-
же наздогнати й перегнати зайця. Черепаха намагалася переконати
слона,
що теж зможе його перегнати. А як думаєте ви?
Дітям пропонується обрати смужки потрібної довжини: чим довша
смужка,
тим швидше бігає тварина — і за проханням вихователя показати, хто
най-
швидший або найповільніший.
7. Підсумок. Подивіться на картинку. Кого ви побачили на весняній
галяви-
ні? У кого більше лап: у півня чи у кішки Мурки?
Заняття: Ознайомлення із соціумом
Тема: «Всі професії важливі — вибирай на смак»
Програмові завдання:
— систематизувати знання дітей про працю дорослих;
— розширювати уявлення про професії, їх значення, основні трудові
дії та ін-
струменти, якими необхідно користуватися;
— збагачувати словниковий запас дітей назвами професій та
інструментів;
— розвивати бажання брати участь у посильній праці.
— виховувати повагу до праці дорослих.
Матеріали та обладнання: ілюстрації із серії «Ким бути?», предмети або
предметні картинки.
План
1. Загадка про руки:
Їх у нас всього лиш дві,
Але дуже майстрові:
Кожен день вони працюють:
Шиють, варять, щось будують. (Руки)
— Для чого потрібні руки?
2. Тлумачення прислів’я.
Роботящі руки гори звернуть.
3. Розглядання ілюстрацій із серії «Професії».
Запитання: Людина якої професії
зображена на ілюстрації? Які інструменти
їй необхідні для роботи? Яка з цих професій найважливіша і чому?
4. Дидактична гра «Що було б, якби…» (якби не було тієї чи іншої
професії).
Підвести дітей до розуміння того, що всі професії важливі.
5. Дидактична вправа «Що предмет розповість про себе». Зі скрині
діти виби-
рають собі який-небудь предмет і від його імені намагаються цікаво
розпові-
сти, чим він є, з чого зроблений, хто його зробив, для чого він
призначений.
6. Дидактична гра «Хто і що робить цим предметом». Вихователь
називає
предмет, а діти відповідають на запитання: Що ним роблять? Хто?
7. Підсумок. Запропонувати дітям намалювати, ким би вони хотіли
стати
в майбутньому.
Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (музична, за планом
музичного
керівника)
Заняття ХПД Скульптурне
ліплення
Тема.
Равлик.
Мета: розширювати
знання дітей про іграшки, тварин‑молюсків; учити групувати предмети за
спільними ознаками; удосконалювати навички ліплення; опановувати скручування
спіраллю; розвивати уяву, спостережливість, бажання доводити розпочату справу
до кінця; залучати дітей до творчого задуму; виховувати щирість і відкритість.
Обладнання: зразок готового виробу; технологічна карта виготовлення равлика;
набір пластиліну; набори стек; серветка; дощечка; малюнки із зображеннями
іграшок; картки із зображеннями равлика, м’яча, ляльки, сопілки, кубиків,
пірамідки, плюшевого ведмедика, хутряного зайця на руку (або справжні
перелічені вище іграшки); намистинки; кульки; горошини.
ХІД
ЗАНЯТТЯ
Розповідь
про равлика, який є молюском.
Тематична
ігротека Дидактична гра «Із чого іграшки?»
Педагог
роздає дітям картки із зображеннями іграшок і просить розподілити на групи
іграшки, виготовлені з різного матеріалу: пластмаси (лялька, сопілочка), гуми
(м’яч, надувний равлик), хутра (плюшевий ведмедик, зайчик на руку), дерева
(пірамідка, кубики) …
Мотивація Домовичок Демко дуже любив гратися з хазяйською іграшкою — равликом
Рікі.
Коли
його маленька господиня Яринка засинала, він забирався на гумову іграшку і
стрибав на ній, мов на батуті. Але одного разу Демко переїв пиріжків із
грибами, і равлик лопнув під вагою малого ласуна. Демків друг, домовик-чарівник
Остап, зміг би начаклувати таку саму іграшку, але від равлика залишилися самі
клаптики. Допоможіть домовичкам — намалюйте равлика Рікі! А за ніч друзі
повернуть Яринці новеньку іграшку! До роботи, адже чарівникові позуватиме
найкращий равлик!
Розминка
для рук «Молюск»
— Діти беруть кульки, намистинки, горошини,
розсипають їх по столу;
— долоньками, як стулками молюскової
черепашки, загрібають лише кульки, намагаючись зібрати їх якнайбільше; —
долоньками, як стулками молюскової черепашки, загрібають тільки намистини,
намагаючись зібрати їх якнайбільше; — долоньками, як стулками молюскової
черепашки, загрібають тільки горошинки, намагаючись зібрати їх якнайбільше; —
трохи розтуляють стулки-долоньки, випускаючи по одній кульці, намистині,
горошині…
Практична
робота 1. Відщипніть від жовтого пластиліну шматочок завбільшки з волоський
горіх.
Фізкульхвилнка
2.
Розімніть його й розкачайте в ковбаску завтовшки з вказівний палець.
3. Один
кінець ковбаски загніть і закрутіть спіраллю.
4.
Другий кінець ковбаски розріжте стекою. 5. Виліпіть з однієї частини ріжки.
6.
Наліпіть на вершини ріжків чорні кульки-оченята. Виставка та обговорення робіт
Виставте равликів для позування чарівникові.
7.Підсумок.Аналіз робіт.
смак.
12.05.2021р
Ранок Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»
Розглядання матеріалу, з якого виготовляється одяг
Мета: поглибити знання дітей про
властивості матеріалів, які використову-
ються для виробництва різних видів одягу та взуття.
Діти разом із вихователем уважно розглядають різні види
матеріалів, ретель-
но досліджують їх на дотик та називають. Потім усі клаптики
складаються у
«чарівний мішечок», і діти по черзі, на дотик, визначають, що це.
— Волохатий та пухнастий — це хутро.
— Цупкий та міцний — це шкіра. І т. д.
Мовленнєва гра «Склади ланцюжок»
Мета: закріпити знання дітей про
назви одягу; вчити добирати назву одягу на
останній звук попереднього слова; виховувати зосередженість,
кмітливість.
Хід гри. Діти грають у парах, перша
дитина промовляє назву одягу, друга
придумує назву одягу, що починається на останній звук попереднього
слова.
Діти беруться за руки — утворюється «живий ланцюжок».
А можна гру провести по-іншому. Перша дитина називає одяг, друга
називає
одяг, що пов’язаний із попереднім. Діти беруться за руки (шорти — футбол-
ка — сорочка — штани тощо).
Рухлива гра «Пов’яжи хустинку»
Мета: вправляти дітей у бігу;
розвивати спритність, дрібну моторику рук.
Освітня діяльність
Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
(навчан-
ня елементів грамоти)
Тема: «Читання слів. Схема слів»
Програмові завдання:
— продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів різної
звуко-
складової структури, виділяти словесний наголос і визначати його
місце
в слові;
— вправляти у читанні слів та речень, вмінні складати речення на
задану
тему;
— розвивати мислення, вміння бачити красу весняної природи;
— виховувати бажання активно діяти на занятті.
Матеріали та обладнання: звукові схеми слів, підсніжники (по одному на
кожну дитину), смужки з розподілами на дві частини, картинки на
тему
«Весна».
План
1. Загадка про весну. Назвіть весняні місяці.
У кожної дитини три звукові схеми. Дітям необхідно знайти схеми
відповід-
но до назві кожного місяця.
2. Читання вірша про підсніжник.
З-під снігу він з’явився,
Прокинувся від сну,
Усіх запросив радо
Зустріти цю весну.
— Про кого йде мова?
Гра «Визнач місце наголосу» (з підсніжником). У дітей на столах
лежать
смужки — одна ліворуч, інша праворуч. Діти аналізують слово: якщо
наго-
лос падає на перший склад необхідно покласти підсніжник на початку
лівої
смужки, якщо на другий — тоді в кінці смужки, яка лежить праворуч.
Слова: весна, хмара, квіти,
сонце, ріка, трава, тепло, шпаки, небо …
3. Гра «Обведи по крапочках». Діти обводять контури предметів,
намагаю-
чись не відривати олівець від паперу.
4. Фізкультхвилинка.
5. Читання складів, слів та речень.
ВА ВО ВУ ВИ
ВІЛ ВІВ ВАМ ВОНА ВОНО ВОНИ
ІВАН НОВИНИ НАЛИВ ВИЛИВ СЛИВА
У ОЛІ СЛИВИ.
СЛАВА ВІВ ВОЛА.
6. Вправа «Склади речення». Діти розглядають картинки на тему
«Весна»
і складають речення.
7. Зустріч із весною. Діти виразно промовляють слова веснянки.
Ой, весна, весна, днем красна.
Що ти нам, весно, принесла?
8. Підсумок. Чи раді ви зустрічі з весною? Чи любите ви цю пору
року?
Розкажіть дівчинці-весні, як ви готувалися до зустрічі з нею (які
завдання
виконували на занятті).
Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (сюжетна аплікація)
Тема: «Лялька в гарній сукні»
Програмові завдання:
— продовжувати вчити дітей зображувати фігуру людини, передавати
форму
частин тіла, їх розміщення, відносну величину;
— закріпити знання прийомів вирізування по діагоналі, по колу;
— розвивати вміння добирати красиве поєднання кольорів і відтінків
паперу;
— виховувати акуратність і самостійність у роботі.
Матеріали та обладнання: альбом «Мода», лялька Барбі, розмальовка
«Барбі», половина альбомного аркуша паперу, прямокутні аркуші
паперу
різних кольорів для сукні, папір для вирізування частин тіла
людини, ножи-
ці, клей, фломастери, пензлики, серветки, клейонки.
План
1. Ігровий момент — прихід ляльки Барбі. Вона засмучена, тому що
її запро-
сили на показ мод, а у неї немає нових суконь.
2. Мотивація: допоможемо ляльці Барбі, виготовимо для неї ескізи
нових мо-
делей суконь для демонстрації мод.
3. Запропонувати пригадати, хто створює одяг. Які тканини
використовують
для святкового одягу? Дидактична гра «Впізнай тканину» (назви
тканин та
добір їх для різних виробів).
4. Розглядання журналу «Мода», розмальовки «Барбі». Уточнити
розмі-
щення частин тіла, величину їх стосовно сукні. Показ прийомів
вирізування
плаття з прямокутника, складеного навпіл.
5. Фізкультхвилинка «Хусточка по колу».
6. Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога порадами у
доборі кольо-
рів та відтінків для прикрашання суконь.
7. Підсумок, аналіз робіт. Запропонувати обрати найбільш вдалі
роботи,
пояснити свій вибір, потім подарувати їх ляльці
Барбі.
ЧЕТВЕР 13.05
Ранок Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»
Бесіда-розповідь «Як треба одягатися за погодою»
Мета: розвивати спостережливість, вміння добирати одяг залежно від
погод-
них умов; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Запитання: Яка сьогодні погода? Чи змінився наш одяг з приходом
тепла?
Як треба одягатися у дощову погоду? Чому?
Мовленнєва гра «Із чого наші речі?»
Мета: закріпити вміння утворювати відносні прикметники від
іменників;
розвивати знання про назви різних матеріалів та їх зовнішній
вигляд.
Матеріали та обладнання: предмети одягу та взуття з різних
матеріалів.
Хід гри. Вихователь пропонує розглянути свій одяг і розповісти, з
чого він
зроблений.
Діти по черзі показують якусь свою річ і описують: «Футболка із
бавовни,
отже, бавовняна; шуба із хутра — хутряна; черевики зі шкіри —
шкіряні».
Рухлива гра «Зроби фігуру»
Мета: удосконалювати навички ходьби; розвивати чуття рівноваги,
організо-
ваності.
Освітня діяльність
Підсумкове заняття. Озайомлення з соціумом+Розвиток мовлення+Логікоматематичний розвиток.
Тема Подорожуємо у космічну подорож.
Програмовий зміст:
-узагальнити й
систематизувати знання дітей про Космос, Сонце, Землю та інші планети. Дати
дітям елементарні знання про нашу планету Земля, її постійний рух навколо
Сонця.
-закріпити уявлення
про будову Сонячної системи, повторити назви планет. Закріпити знання про
космонавтів, про космічну техніку!
-виховувати
спостережливість, інтерес до навколишнього, до знань з космосу, навички
культури спілкування.
-продовжувати вчити
дітей розрізняти і називати знайомі букви, звуки, знаходити їх в словах;
- закріплювати вміння
придумувати слова із заданим звуком, речення із заданим словом, ділити слово на
склади;- закріпити вміння робити звуковий аналіз слів, володіти поняттями «
голосний звук», «приголосний звук», « твердий, м’який приголосний звук»; виховувати
зосередженість, самостійність;
- розвивати логічне
мислення, кмітливість;
- продовжувати вчити
розв’язувати задачі на додавання та віднімання;
- закріплювати вміння
рахувати в межах 10, знання про кількісну і порядкову лічбу, суміжні числа,
геометричні фігури та їх ознаки.
- закріпити складати
речення за схемою малюнків, відчувати на дотик геометричну фігуру за допомогою
дидактичної торбинки.
-виховувати
товариськість, колективізм, інтерес до пошукової діяльності.
Матеріали та обладнання: ілюстрації планет
Сонячної системи ,Малюнки із зображенням зоряної ночі, Сонця, Землі.Макет
космічної ракети, макет космонавта ,фішки для звукового аналізу слів, картки до
дид.ігор: «Числа-сусіди», цифри в межах 10, геометричні фігури , та до дид. гри
« Відчуй геометричну фігуру на дотик », загадки, дидактична торбинка, схема з
малюнками ‘’Склади речення’’.
Вихователь: Добрий ранок, любі діти! Я рада зустрічі з
вами. Сьогодні до нас прийшли гост. Давайте привітаємось
один з одним та з гостями, щоб день нам був веселим та
радісним.
Вихователь: Наша сьогоднішня зустріч надзвичайна.
Ця зустріч справжне свято:
Ми полинем у світи.
Мандрувати завзято,
Юний друже, я i ти.
У польоті будь уважний,
Добре думай, не спіши!
Знай, хоча навчатись важко,
Легше буде у житті.
Вихователь: Діти! Ви чуєте загадковий звук , наче до нас хтось
летить…(музика з мультику про Лунтика)
Входить Лунтик
Лунтик: « Привіт усім, а ви знаєте , що проводиться набір
у школу юних космонавтів? Бажаючі прийняти участь у
міжгалактичних польотах запрошуються на тестування.
Екзамени приймає спеціальна комісія із педагогів вашого
садка».
І так перший екзамен:
1) Який сьогодні день?
2) Який день був учора?
3) Який день буде завтра?
4) Який день починає тиждень?
5) Який день закінчує тиждень?
6) Які дні вихідні?
7) Як називається планета на якій ми живемо?
8) Яка найбільша зірка?
9) Хто був першим космонавтом?
Вихователь: - Ну що, Лунтику ми здали?
Лунтик : так, а попереду ще багато різних іспитів не
злякаєтеся?
Діти: ні
Вихователь: Полетимо в космос?
Запрошуємо вас, любі діти
Полинуть у дивні і незвідані світи...
Де в небесах таких прозорих
Пливуть космічні кораблі
А зорі сяють так казково
І все навколо загадкове
Що думаєш: «Як уві сні.»
Вихователь: - Ось ми і на орбіті, щоб не заблукати у
космосі, освітлювати нам шлях буде Сонце. Що таке
Сонце?
Дитина: (Вова) Сонце - Це велика зірка
І здаля нам сяє Вона так привітно !
І навколо неї Крутяться планети.
Разом називають їх – Сонячна система.
Вихователь: - Щоб стати справжнім космонавтом, треба
виконати програму польоту, а це багато різних завдань та
випробувань. Готові?
Починаємо відлік часу 10, 9, ... З, 2, 1 - СТАРТ!
(Звучить музика)
Щоб полетіти у космос, нам треба об’єднатися у екіпажі. У
вас на грудях є емблеми, такі ж емблеми є на столах. Будь
ласка знайдіть свої місця та виберіть командирів екіпажів.
I екіпаж «Сонечко»
II екіпаж «Зірка»
III екіпаж «Комета»
Наш космічний транспорт, має назву:
ЗОРЕЛІТ (читають діти).
Діти, а на чому можна полетіти у космос? А дізнаємось ми
про це, якщо виконаємо перше завдання: Картки із
зашифрованими словами:
1 2 3 4 5 6 7 8
С У П У Т Н И К
1 2 3 4 5 6 7 8
К О Р А Б Е Л Ь
3
1 2 3 4 5 6
Р А К Е Т А
Вихователь: - Мандруючи по нашій Сонячній системі ми
будемо наближатися до кожної планети і отримувати
завдання. Наш ЗОРЕЛІТ підлетів до найближчої від Сонця
планети.
Відгадаєте її назву? Лунтику загадуй будь ласка!
Лунтик: Завжди лише спека та й спека
Зітхає найближча до Сонця планета
Немає морозу чи бурі
Планета ця зветься ... (Меркурій).
Вихователь: - Отже перше завдання від планети
Меркурій.
1) Зробити звуковий аналіз слів, а командири екіпажів
виконають звуковий аналіз космічних слів:
Сонце - екіпаж Сонечко ,Зірка - екіпаж «Зірка» , Ракета -
екіпаж «Комета» . (Звучить музика)
Вихователь: - Діти, поки ви робили звуковий аналіз слів,
наш корабель наблизився до якоїсь планети.Лунтик розкажи
нам про неї.
Розповідь Лунтика про Венеру
2) Завдання від планети Венера:
А. прочитати склади на зірках
Б. визначити на картках скільки складів у слові ( картинки
марсохід, місяць,космонавт і т.д.)
В. склади речення за картинкою та відповідно кожного
схему
(Музика)
Вихователь: - Діти! Увага! Ми наближаємось до нашої
рідної планети Земля.
- Земле! Земле! Скажи будь ласка, чому з усіх планет тільки
тобі дуже потрібне Сонце?
Голос: Чую, чую... Відповім Вам, хоч і ніколи мені
розмовляти: Кручусь, верчусь без відпочинку і день, і ніч. І
разом вожу на собі все: і ліси, і поля, і ріки, і озера, і
будинки, і Вас. А Сонце мені потрібне тому, що тільки на
мені існує життя. Тому я найкрасивіша за усі планети!
3) Завдання від самої рідної і найкрасивішої планети Земля:
Задачки віршики:
1) У віконці видно зорі
Різні-різні, кольорові:
Дві червоні, жовта, сіра.
Скільки їх усіх? (4)
2) Чотири ракети на Марс летіли
Дві з них на Місяці сіли
Скільки ракет на Марс прилетіли? (2)
3) Три веселі киці -
Грались на травиці.
Рудик теж до них прибіг,
Скільки кошенят усіх? (4)
4) По дорозі зайчик біг,
Ніс п’ять яблук на обід.
Одне впало, покотилось
Скільки яблук залишилось? (4)
5) Зловив Василько наш сім риб,
Одна з них в воду раптом стриб!
Відповідайте: рибок скільки
Тепер зосталось у Василька? (6)
6) Було у Марини
Сім ягід малини
Дві ягідки з’їла
А скільки лишила? (5)
7) П’ять яблунь у садку ростуть
Дві з них уже цвітуть
А скільки ще не розцвіли?
Ну, як би ви відповіли? (3)
Вихователь: - Продовжуємо подорож і наш корабель
наближається до червоної планети Марс. Чому її називають
червоною планетою нам розповість.
Спитати дітей
Вихователь: - Дійсно Марс називають іржавою планетою,
тому, що скелі на Марсі багаті на залізо, що іржавіючи,
набирає червоного кольору.
4) завдання від планети Марс —
треба прочитати зашифровані слова ,з перших звуків
малюнків.
Гра «Числа сусіди»
Вихователь:
Колись долетить і ракета
На цю величезну планету.
Бурани, тумани та вітер
Хвилюють планету ... (Юпітер)
Вихователь: - Увага! Наш зореліт наблизився до планети
Юпітер. Він має такий велетенський розмір, що зміг би
помістити у себе всередині усі інші планети. Чудові узори
його лику - це вируючі газові хмари, що змушені рухатись
під впливом сильних вітряних бур. Юпітер надіслав нам
«Чарівну зірку» у якій питання для самих розумних. А
пограй з нами Лунтику
Лунтик: Гра «Так чи ні»
Меркурій - сама велика планета? Ні
Венера - сестра Землі? Так
На Марсі є життя? Ні
Юпітер - найперша планета від Ні
Сонця?
Нептун - сама гаряча планета? Ні
Сатурн має кільця? Так
Плутон - найменша планета нашої
Сонячної системи? Так
Сонце – це планета? Ні
Місяць має атмосферу? Ні
Ми живемо на планеті Уран? Ні
Вихователь: - на нашому зоряному шляху з’явився
Сатурн, його називають газовим гігантом. Вона дуже
велика і складається в основному з газів, а в центрі має
невелике кам’яне ядро.
Вихователь: - Блискучі кільця Сатурна надають цій планеті
найгарнішого вигляду у всій Сонячній системі. Ці кільця
складаються з льоду, скель та пилу.
Вихователь: - Діти уявіть, що на планеті Сатурн ми
зустріли інопланетян. Як же ми зможемо з ними
спілкуватись? Відповіді дітей:
- вивчити мову інопланетян
- навчити їх своєї мови
- за допомогою жестів та міміки
- за допомогою малюнків
- за допомогою апаратів-перекладачів
Вихователь: - Давайте за допомогою геометричних фігур
складемо зображення ймовірних інопланетян або роботят.
Це наступне завдання від планети Сатурн.
(Діти викладають роботят)
Вихователь:
Діти ,а Лунтик ще хоче загадати нам загадки ось
послухайте :
Далеко від Сонця та світла
Планети цієї орбіта
Зі снігу та льоду кургани
Вкрили поверхню ... (Урану)
Планети цієї ім’я -
Дарунок морського царя
Живе в океані чаклун
А зветься планета ... (Нептун)
А ця планета маленька
Занадто від Сонця далеко
Холодний космічний сон
Сповив всю планету ... (Плутон)
Вихователь: ці планети хочуть подружитися , а лагідно
говорити не можуть , навчимо їх?
Лугтик називай слово , а ми з дітками скажемо його лагідно
Гра «скажи лагідно»
Вихователь: - Ну, а тепер коли ми познайомились з усіма
планетами Сонячної системи, я пропоную вам пограти зі
мною в гру «Парад планет». Згодні? - Давайте згадаємо за
допомогою м’яч
(Діти стають у коло і дають відповідь ті, кому кидаєм м’яч
вихователь рахуючи.)
Вірш: Раз, два, три, чотири, п’ять
Хочеш в космосі гулять
Раз - Меркурій,
Два - Венера,
Три - Земля,
Чотири - Марс,
П’ять - Юпітер,
Шість - Сатурн,
Сім -Уран,
Вісім - Нептун,
Дев’ять - Плутон.
Лунтик:- Молодці! Усі були слухняними і дуже добре
виконували всі завдання. Усі можуть стати космонавтами і
подорожувати не тільки у нашій Галактиці, а і за її межами.
А мені вже друзі час повертатися до своєї домівки, до
побачення діти (Уходить)
- дружба,
- витримка,
- слухняність,
- старанність,
- взаємодопомога.
Вихователь: - А ми з вами і повертаємось на свою планету
Земля і у свій дитсадочок «Червона Шапочка », скажіть які
завдання вам сподобались , скільки планет у сонячній
системі? Ау космос літають тільки люди? Молодці ви були
слухняними, старанними, але нам час прощатися із своїми
гостями. Скажемо їм до побачення, ми раді були зустрітися
з ними.








Озайомлення з соціумом+Розвиток мовлення+Логікоматематичний розвиток.Тема Подорожуємо у космічну подорож.
14.05.2021р.
Ранок Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»
Досліди з тканинами
Мета: сформувати уявлення дітей про
те, що тканини різні на дотик, кожна відрізняється за кольором,
візерунком; виготовляють тканини на текстильних фабриках; з тканини шиють одяг.
Дидактична гра «Дізнаємось, з чого виготовлені сукні та костюми»
Мета: познайомити дітей з тим, що
їх сукні та костюми зроблені з бавовни;вчити уважно слухати розповідь
вихователя, розглядати картинки; розвивати логічне мислення; виховувати
дбайливе ставлення до одягу.
Матеріали та обладнання: картинки із зображенням бавовняного поля, бавовни, процесу
виготовлення полотна з бавовни, зразки бавовняної тканини та одягу з нього.
Хід гри. Вихователь запитує у дітей,
чи знають вони, з чого зроблені їхні сукні та костюмчики. Багато які з них
пошиті з бавовняної тканини. Бавовна, з якої виготовлена тканина,
росте там, де багато тепла і сонця.
Наша подорож — до Узбекистану, де росте бавовна. (Діти розглядають рослини бавовни та
плоди-коробочки з білими пухнастими грудками бавовни.)
Ці коробочки збирають і
доправляють на очищувальні фабрики. Там бавовну розчісують щітками та
пересилають на прядильно-ткацькі фабрики.
Прядильні машини прядуть нитки та намотують їх на котушки. Котушок в тканинах дуже багато, і тканина робиться широкою. Художник
придумує малюнок для тканини. Так з’являється ситець або
сатин (показати зразки різних малюнків). З цієї тканини на швейній
фабриці шиють різний одяг.
Запропонувати дітям дібрати картинки із зображенням відповідного
одягу.
Рухлива гра «Пов’яжи хустинку»
Мета: вправляти дітей у бігу;
розвивати спритність, дрібну моторику рук.
Освітня діяльність
Заняття: Ознайомлення із соціумом
Тема: «З бабусиної скрині» (національний одяг)
Програмові завдання:
— продовжувати поглиблювати знання дітей про одяг та його види;
— систематизувати знання про національний одяг, про предмети національного
вжитку (вінок, рушник); обрядові дійства, пов’язані з ними;
— познайомити дошкільників з різними видами рушників, їх
призначенням;
— вчити використовувати набуті знання в процесі зображувальної
діяльності;
— активізувати словниковий запас дітей відповідно до теми;
— виховувати шанобливе ставлення до надбань свого народу.
Матеріали та обладнання: національний костюм, скриня, віночок, рушники.
План
1. Вихователь пропонує пригадати, який буває одяг. (Святковий, сезонний,
повсякденний, спеціальний.) А який одяг називають національним?
2. Розглядання скрині. Звернути увагу дітей на те, що раніше одяг
зберігався
у скрині.
3. Розглядання чоловічого та жіночого національного костюму. З яких елементів складається національний
костюм? Запропонувати назвати предмети жіночого вбрання (сорочка-вишиванка, плахта, фартушок, віночок,
чобітки).
Потім діти називають предмети чоловічого національного одягу (вишиванка,
шаровари, пояс, чоботи). Чому сорочку називають вишиванкою? Де розміща-
ли вишивку? Які кольори переважали на вишиванках? Що означають ці
ко-
льори? (Червоний і чорний кольори,
які частіше всього зустрічаються у ви-
шиванках, означають, що у людському житті трапляються і радощі, і
горе,а сльози і біль завжди змінюються щастям).
Пояснення вихователя про елементи вишивок
Вишивка на грудях слугувала оберегом, тобто оберігала тіло людини
від ушкоджень.
Фізкультхвилинка
4. Розглядання віночка. Що ви можете розповісти про віночок? Які квіти вплітали у нього?
Що символізують стрічки? Чому віночок називають оберегом?
5. Гра «Віночок». Діти
домовляються, хто якою квіткою буде. Ведучий починає «сплітати» вінок,
називаючи будь-яку квітку. Названа квітка бере за руку
ведучого і в свою чергу називає наступну квітку. Діти бігають ланцюжком,
«збираючи квіти». Коли вінок сплетений — водять хоровод.
6. Розглядання рушничка. Діти знову заглядають у скриню, виймають рушники. Для чого
використовували рушники? Що вишивали на рушниках? Розповідь
вихователя про різні види рушників (родинний, росяничка, грайлик, утирач…).
7. Підсумок. Запропонувати пригадати
елементи жіночого та чоловічого на-
ціонального одягу.
Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
(художня
література)
Тема: «Вивчення вірша М. Познанської “Про золоті руки”»
Програмові завдання:
— поглибити знання дітей про руки як невід’ємну частину людського
організму;
— ознайомити з будовою рук, назвами пальців;
— формувати уявлення про значення рук для людини, їх функції;
— вчити виразно читати та запам’ятовувати вірш;
— виховувати повагу до працьовитих людей.
Матеріали та обладнання: ілюстрації, на яких зображені люди, що виконують різноманітні
дії.
План
1. Розглядання рук. Діти
називають частини рук (передпліччя, лікоть, кисть, долоня,
пальці).
2. Дидактична вправа «Ручка права, ручка ліва». Розглядання ілюстрацій, на
яких зображені люди, що виконують різноманітні дії. Описати дії, повторити їх
самостійно.
3. Дидактична вправа «Що вміють руки». Діти називають дієслова (писати,
в’язати, шити, грати, готувати тощо).
4. Дидактична вправа «Руки які?». Вихователь пропонує дітям пояснити, коли
руки називають невтомними, золотими тощо.
5. Читання вірша М. Познанської «Про золоті руки».
Сідайте, діти, у гурті:
Зустрілися ми знову!
Про славні руки золоті
Я поведу розмову.
Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити…
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти.
Всі вдячні золотим рукам,
Я теж їх поважаю.
Тож хочу розповісти вам
Усе про них, що знаю.
Запитання: Про що ведеться розмова? Що
вміють робити руки? Що з’являється
на натруджених руках?
6. Повторне читання і заучування вірша. Читання вірша дітьми (2–3
дитини).
7. Підсумок. Міркування дітей «Як треба
берегти руки?».
Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (художня праця)
Тема: «Прикрасимо ляльковий одяг» (пришивання ґудзиків та
бантиків)
Програмові завдання:
— ознайомити дітей з прийомами роботи ниткою і голкою;
— вчити правильно поводитися з голкою, всиляти нитку в голку і
зав’язувати вузлик, пришивати ґудзик та бантик; — виховувати обережне поводження з голкою.
Матеріали та обладнання: голка в голочниці, нитки, ґудзики та бантики,ляльковий одяг.
План
1. Вихователь загадує загадку про голку з ниткою. Для чого вони потрібні?
2. Демонстрація того, як потрібно відміряти нитку, відрізати її
ножицями.
Вихователь роздає дітям голки, показує та пояснює, як потрібно
всиляти нитку, складати кінці разом і зав’язувати вузлик.
3. Розглядання лялькового одягу, запропонувати прикрасити його
ґудзиками
та бантиками. Наголошення на техніці
безпеки.
4. Самостійна робота дітей. У процесі роботи вихователь допомагає дітям.
5. Підсумок. Обговорення і оцінювання
дитячих робіт.
17.05.2021р
Заняття: Ознайомлення із соціумом
Тема: «Правила
безпеки»
Програмові завдання:
— розширити знання дітей про правила повождення на пошті, про працю людей на
пошті; закріпити поняття «адреса»;
— дати знання про інші види зв’язку (таксофон, телеграф);
— ввести в словниковий запас дітей слово листування та узагальнювальне
слово кореспонденція;
— виховувати повагу до людей сфери обслуговування.
Матеріали та обладнання: лист, журнал, атрибути до гри «Пошта», ілюстра-
ції до твору С. Маршака «Пошта».
План
1. Ігровий момент — до
групи надійшов лист. Як знайшов цей лист свого
адресата? Розглядання конверта. Що таке адреса? Пояснення слова листу-
вання.
2. Запропонувати повторити адресу дитячого садка. У конверті надійшов
журнал «Пізнайко», його відносять до сюжетно-рольової гри «Пошта».
3. Розглядання ілюстрацій до твору С. Маршака «Пошта». Запропонувати ді-
тям обрати одну з ілюстрацій та розказати про неї.
4. Бесіда-розповідь про працю листоноші. Пояснення значення слова корес-
понденція. Які ще способи
спілкування людей ви знаєте? Для чого потрібен
телеграф? У яких випадках посилають телефонограму?
5. Підсумок. Запропонувати пограти у сюжетно-рольову гру «Пошта».
Заняття: Логіко-математичний розвиток
Тема: «Числа від 1 до 10. Геометричні фігури»
Програмові завдання:
— закріпити навички порядкової та кількісної лічби в межах 10,
знання
про склад числа, уміння розв’язувати прості задачі на основі
взаємозв’язку
цілого й частин;
— продовжувати формувати вміння знаходити в навколишньому оточенні
предмети, які нагадують за формою кулю, куб, циліндр, піраміду;
— розвивати творчу уяву, фантазію;
— виховувати доброту, уважність.
Матеріали та обладнання: демонстраційний: чарівний
мішечок, геометрич-
ні фігури (круг, овал, квадрат, трикутник, кожної по 10),
будівельний набір,
предмети об’ємної форми з різного матеріалу, картки із цифрами
0–9, знака-
ми «+», «–», «=»; роздавальний: набір
геометричних фігур, картки із циф-
рами, знаками, моделі доміно: на першій частині написано число у
межах 10,
друга частина порожня; олівці.
План
1. Гра «Чарівний мішечок». Вихователь пропонує дітям по черзі
вибрати
в мішечку будь-який предмет і на дотик визначити його форму,
матеріал,
із якого він зроблений. Наприкінці гри вихователь залишає на столі
всі пред-
мети та просить розповісти, чим вони схожі, чим відрізняються.
2. Гра «Архітектори».
На фланелеграфі розміщено малюнки із зображенням будівель із
кубів, ци-
ліндрів, куль.
— Які фігури використали? Скільки в будівлях кубів? Куль?
Циліндрів?
3. Фізкультхвилинка.
4. Розв’язування задач.
У кожної дитини є набір геометричних фігур (круг, овал, квадрат,
трикут-
ник), картки із цифрами і знаками.
• Мавпа шила собі жилетку. Зробила в ній чотири петельки і пришила
п’ять
ґудзиків. Скільки стане ґудзиків і петель, якщо забрати один
ґудзик?
(Діти викладають задачу на
столі.)
• Слоненя зірвало з однієї пальми 2 банани, з іншої — 1. Усі
банани воно
склало в кошик. Скільки всього бананів склало слоненя?
• Папуга вирішив порахувати, скільки всього лап у його друзів
мавпочки
й слоненятка.
5. Гра «Доміно». Улюблена гра жителів Країни Математики— доміно.
Для того щоб вони розпочали гру, допоможіть правильно поставити
крапки
відповідно до кожної цифри.
6. Підсумок заняття. Які цікаві завдання вам сподобалися?
Заняття: Логіко-математичний розвиток Тема: «Числа від 1 до 10. Геометричні фігури»
Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (рельєфне ліплення на
кольоро-
вому картоні)
Тема: «Поштова машина»
Програмові завдання:
— продовжувати вчити ліпити з кольорового пластиліну, створювати
за допо-
могою пластиліну сюжетні зображення;
— закріпити відомі прийоми ліплення: розкочування, скочування,
притискання;
— розвивати уяву, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук;
— виховувати посидючість, акуратність, любов до рідного міста.
Матеріали та обладнання: ілюстрація із зображенням поштової машини,
уривок з твору С. Маршака «Пошта», лист від дітей з іншого
дитячого садка,
кольоровий картон, пластилін, стеки, дощечки для ліплення,
серветки.
План
1. Ігровий момент — листоноша приніс лист. Що це? Цей лист прийшов
до
нас з іншого дитячого садка. Діти цього садка дуже хочуть
дізнатися, як ми
живемо, що робимо. Що для цього треба зробити? Перш ніж писати
листа,
давайте пригадаємо, хто допомагає нам отримувати пошту.
Бесіда про працю листоноші. Читання уривку з твору С. Маршака
«Пошта».
2. Мотивація: зобразимо у своїх роботах транспорт, який допомагає
листоно-
ші доставляти листи, а саме — поштову машину.
3. Розглядання зразків рельєфних зображень. Пояснення про те, як
краще
можна зобразити оточення навколо поштової машини (будинки, дерева
та
інше). Запропонувати пригадати знайомі прийоми ліплення.
4. Фізкультхвилинка «Вправні рученята» (пальчикова гімнастика).
5. Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога показом та порадами.
6. Підсумок, аналіз робіт. Запропонувати дітям розповісти про те,
що вони зо-
бразили у своїх роботах. Складання колективного листа до дітей з
іншого ди-
Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
(навчан-
ня елементів грамоти)
Тема: «Звук [к], буква К к. Читання слів»
Програмові завдання:
— продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів,
розрізняти го-
лосні, тверді та м’які приголосні звуки;
— закріпити вміння ділити слова на склади та визначати наголошений
склад
у слові;
— ознайомити з літерою Кк та її звуковим значенням;
— вправляти у злитому читанні складів;
— розвивати зорову увагу, дрібну моторику пальців рук;
— виховувати бажання допомагати тим, хто потребує допомоги.
Матеріали та обладнання: картки для звукового аналізу; сигнальні картки
(з одного боку на картках цифри, з іншого боку картки розфарбовані
яскра-
вим кольором); загадки; зображення букви К; схеми речень;
зображення зо-
рельотів (пунктирними лініями); аудіозаписи «космічної» музики,
«косміч-
них» голосів.
План
1. Вправа: «Придумай іншу казку.
Що було б, якби герої знали правила
поведінки в лісі» («Червона Шапочка», «Колобок», «Пан
Коцький»).
Звуковий аналіз слова космос
встигнемо зробити.
2. Квіткова планета Звуковий аналіз слова космос встигнемо зробити. Вихователь називає слова: космос, комета, небо, зорі,планети, місяць, ніч,
сузір’я, морок, пил, світло, Всесвіт.
Діти піднімаютьсигнальні
картки із цифрами, тим самим показуючи кількість звуків
у
словах.
3. Відгадування загадки:
* * *
В небі куля вогняна,
Має довгий хвіст вона.
То не зірка, не планета.
Здогадались? Це — … (комета).
— Літеру К принесла нам комета. Яким є перший звук у слові комета?
Літера К позначає два приголосних звука. Які?
4. Фізкультхвилинка.
А ось це Фізкультпланета —
Зупиняється ракета.
Часу, дітки, ви не гайте,
Фізхвилинку починайте!
5. Діти читають на зірках склади.
АК УК ИК ОК ІК
КУ КИ КО КІ КА
КОК КУК КИК ІКІ АК
6. Робота в парах. Кожна пара отримує по три схеми. Вихователь
читає ре-
чення, а діти добирають відповідні схеми.
• Ми летимо на ракеті.
• Зірки мерехтять.
• Ракета летить швидко.
7. Планета розумників.
Діти по крапочках обводять малюнок.
8. Підсумок. Чи сподобалася вам космічна подорож? Яку літеру ми
сьогодні
вивчили?
Заняття
ХПД (аплікація) Тема :Птахи.Сюжетна обривна аплікація «Курчата на лужку».
Мета: поглиблювати знання дітей про свійських тварин та їхніх дитинчат;
формувати навички обривання паперу; учити приєднувати одну частину до іншої,
зображуючи рух; навчати силует- 47 Травень ного обривання по колу; розвивати
точність зорового сприйняття, уміння комбінувати, перетворювати; виховувати
любов до тварин, бережне ставлення до всього живого.
Обладнання: зразок готового виробу, демонстраційний матеріал із зображенням
курячої родини, жовті аркуші з двома кругами (діаметром 3 см) і двома овалами
(5 см заввишки і 7 см завширшки), зелений картон, клей ПВА, пензлик і посудина
для клею, клейонка, волога і суха серветки, чорний фломастер.
ХІД
ЗАНЯТТЯ
1.Тематична ігротека
Дидактична гра «Відгадай птаха»
Педагог
називає ознаки птахів, а малята відгадують їхні назви. — Цю маленьку пташку
можна зустріти в містах і селах, вона сіро-брунатного кольору, ви бачите її
щодня й чуєте її цвірінькання. (Горобець.) Це свійський чи дикий птах? (Дикий.)
Чому? (Тому що в горобця немає господаря і він літає там, де хоче.) — Це
великий білий довгошиїй птах. Він багато плаває, а по землі ходить перевальцем.
Цей птах полюбляє скубти травичку. А якщо його скривдити, він може вщипнути
кривдника. (Гусак.) Це свійський чи дикий птах? (Свійський.) Чому? (Тому що в
нього є хазяїн, який його годує й піклується про нього.) Бувають, малята, і
дикі гуси. Але вони найчастіше рябі й значно худіші від свійських родичів. Це
дозволяє їм літати. — Це птах із червоним гребенем і дзвінким голосом. Він прокидається
на світанку і раніше заміняв людям будильник. (Півень.) А це свійський чи дикий
птах? (Свійський.) Чому? (Тому що він живе в людей.) А як називають дружину
півня? (Курка.) А дітей півня? (Курчата.)
2.Мотивація Зібрався Півник на гастролі до сусіднього
села: дуже вже там прохали його виконати романси. А Півникові так не хотілося
розлучатися зі своїми маленькими дітками — курчатами, які щойно вилупилися.
Зробімо для співака портрет його малят, і він у розлуці не так сумуватиме.
Розминка для рук «Курчата» — Зобразити долоньками, як курчата відкривають і
закривають дзьобики; — зобразити, як долоньки-курчата труться шийками одне об
одного (тильною та зовнішньою частиною зап’ясть); — зобразити, як
долоньки-курчата відвертаються й повертаються дзьобиками досередини і назовні;
— зобразити, як долоньки-курчата танцюють, крутячи дзьобиками. Фізкультхвилинка
«Квочка» Ходить квочка навколо кілочка, (Обертання тулубом.) Водить діточок
коло квіточок. (Ходьба на місці.) Квочка каже: «Квок! (Махи руками з плесками
по стегнах.) Ось золотий кілок!» (Показування пальцем.)
Фізкульхвилинка
3.Практична робота*
Вихователь роздає дітям папір із двома великими овалами та двома маленькими
кругами.
1.
Порахуйте круги. Скільки їх? А скільки овалів? Чого більше, чого менше? Зараз
ми зробимо аплікацію двох курчат. За допомогою овалу ми зобразимо тулуб
курчати, а за допомогою круга — його голову. 2. Обірвіть усі круги й овали по
олівцевій лінії. 3. Для тла візьміть аркуш зеленого картону й покладіть на
ньому ліворуч овал, над ним — круг і праворуч овал, а над ним — круг. 4.
Зобразіть рухами, як курча дзьобає зернятка. Де в нього тоді голова? (Унизу
тулуба.) 5. Щоб зобразити курча, яке дзьобає, опустіть голову курчати,
розташованого ліворуч. Для цього перемістіть круг униз. 6. Приклейте овал із
кругом унизу. 7. Намалюйте фломастером дзьобик, лапки-палички, оченята. 8. А
тепер зобразіть рухами курча, яке чухає крильце. Де в нього при цьому голова?
(Угорі, трохи збоку.) 9. Відповідно розташуйте голову курчати, яке стоїть
праворуч. Приклейте голову й тулуб до тла. 10. Намалюйте фломастером дзьобик
біля крила, лапки-палички, оченята. 11. «Розсипте» на лужку зернятка. * Слабше
підготовлені діти можуть зробити тільки одне курча.
Підсумок
заняття Виставка робіт.
25.05.2021р
Заняття:
Ознайомлення із соціумом
Тема:
«Я маю право на освіту»
Програмові
завдання:
—
розвивати почуття самоконтролю;
—
формувати позитивний образ дитячого «Я»; допомагати матеріалізувати мету через свою уяву,
яка робить дії дітей більш цілеспрямованими;
—
створювати соціально-психологічні умови для комфортного спілкування дітей з дорослими;
—
викликати бажання вчитися у школі;
—
виховувати почуття гідності, поваги, дружби.
Матеріали
та обладнання: світлини шкіл, фішки на кожну дитину,
оповідання В.Сухомлинського «Які ви щасливі», папір, олівці.
План
1.
Вихователь читає дітям загадку:
* * *
Біле
рілля, чорне насіння —
Той
посіє, хто розуміє. (Школа)
Дидактична
гра «Вибери школу». Діти розглядають світлини шкіл
і за
допомогою фішок позначають свій вибір.
2.
Читання вірша «Головна професія».
Спитай
у тата чи у мами,
Яких
професій є чимало,
Сповна
їх вистачить на всіх.
Та є
одна поміж професій,
Якої
вчаться всі в житті,
Яка
для кожного — найперша,
Якої
вчитимешся й ти.
Письменник,
лікар чи геолог,
Учитель,
слюсар чи кресляр —
Всі
називають головною
Одну
професію — школяр.
Бо
всім відомо, що без школи,
Без
знань, що мусиш там набуть,
Не
станеш у житті ніколи
Тим,
ким з дитинства мрієш буть.
3.
Дидактична вправа «Клас який?». Діти розповідають, що має бути в класі.
4.
Фізкульхвилинка.
5.
Читання оповідання В. Сухомлинського «Які ви щасливі».
Сьогодні
до школи вперше прийшли малюки. Завтра їм починати навчання, а сьогодні їх привели
матусі, щоб познайомитися з учителем.
Матері
пішли додому. Діти залишилися з учителем на зеленій галявині, під високою липою.
Ласкаві,
привітні очі вчителя дивляться в чорні, сірі, сині, блакитні очі своїх вихованців. Діти
усміхаються.
—
Діти, чи ви бачили, як задовго до світанку сходить ранкова зоря? — запитав Іван
Пилипович, і його лагідна посмішка викликала в малюків таку ж теплу посмішку.
— Не,
не бачили,— відповіли діти.
— А
бачили ви, як соловейко п’є росу?
— Ні,
не бачили …
— А як
джміль чистить крильця перед тим, як злетіти з квітки, в якій він спав уночі?
— Не
бачили …
— А чи
бачили ви, як весела комашка-сонечко в теплий зимовий день спросоння виглядає
з-під кори, чи не настала весна?
— Не
бачили …
— Які
ж ви щасливі, діти,— сказав Іван Пилипович.— Щасливі, бо ви поба-
чите
багато прекрасного.
Запитання:
Про що запитав учитель малюків? Чому він назвав їх щасливими?
6.
Підсумок. Вихователь наголошує, що в кожного з дітей є право на освіту,вибір
професії. Запропонувати намалювати портрет своєї вчительки.
Заняття:
Логіко-математичний розвиток
Тема:
«На гостині у тітоньки Сови» (підсумкове)
Програмові
завдання:
—
закріпити кількісну і порядкову лічбу, уміння знаходити суміжні числа;
—
вправляти в складанні задач за малюнком;
—
вчити виділяти числові дані задачі;
—
повторити назви геометричних фігур;
—
продовжувати розвивати вміння порівнювати їх за кольорами, розміром,формою,
орієнтуватися у просторі, виконувати словесні інструкції, працювати в парі,
групі;
—
розвивати увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику рук, мовлення;
—
виховувати бажання акуратно виконувати всі завдання.
Матеріали
та обладнання: демонстраційний: 7
пелюсток, 5 карток із зображенням ромашок і незабудок; великі геометричні
фігури; малюнок маршруту; плакат із чоловічками для фізкультхвилинок, малюнки
сови; роздавальний: картки із цифрами 1–10; альбомні аркуші із
зображенням ромашок, на яких написані приклади; частини різнокольорових геометричних
фігур; ігрове поле для гри «Проклади стежку», набір із 7 різнокольорових
квадратиків;геометричні фігури для гри «Чарівні візерунки»; картки зі знаками «+»,«–»,«=»;
картки для складання задач; конверти з малюнками до гри «Не помились»;
різнокольорові пелюстки, клей, пензлики, білий папір.
План
1. Гра
«Будь уважним». Діти об’єднуються у пари, кидають одне одному м’яч і називають цифри. Діти
запам’ятовують свої числа, а потім викладають цифри у себе на столах.
2. Гра
«Ромашкова галявина».
Діти
працюють у парах. У кожної дитини картки з цифрами, альбомний аркуш на двох, на якому
намальовані ромашки з прикладами в серединках:три ромашки — з жовтими
серединками; три — з блакитними. Діти обчилюють приклади і викладають
відповіді.
3. Гра
«Збери ліхтарики».
Діти
складають розрізані геометричні фігури за кольором.
4. Гра
«Проклади стежку». У кожної дитини альбомний аркуш, розділений на 20 клітин (у лівому
нижньому квадратику зайчик, у правому верхньому —ялинка). Діти викладають за
допомогою різнокольорових квадратиків стежку у напрямку, який скаже вихователь.
5. Гра
«Чарівні візерунки». Вихователь показує дітям візерунок з геометричних фігур, а
потім діти по пам’яті викладають його на дошці. Кожна дитина бере одну геометричну
фігуру.
6. Гра
«На гостині у тітоньки Сови». Діти за малюнками складають задачі.
7. Гра
«Не помились». Діти об’єднуються у 4 підгрупи. Кожна підгрупа має конверт із малюнками,
які стосуються певної пори року. Діти вилучають зайвий предмет.
8.
Підсумок. Які завдання вам сьогодні сподобалися найбільше?
26.05.2021р
Заняття:
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (навчан-
ня
елементів грамоти)
Тема:
«Читання слів та речень»
Програмові
завдання:
—
перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точ-
но
виконувати завдання;
—
розвивати увагу, посидючість;
—
виховувати бажання самостійно здобувати знання.
Матеріали
та обладнання: фішки для звукового аналізу; схеми (для
індивідуальної роботи).
Хід заняття
1. Вихователь
запрошує дітей до Країни знань. Але, щоб туди потрапити,
діти
повинні виконати декілька завдань.
2.
Дидактична гра «Неслухняні звуки». Вихователь читає вірш, а діти знахо-
дять
звукові помилки в словах.
В полі
ростуть біленькі комашки,
Над
ними літають дрібненькі ромашки.
Змолов
мірошник якось сито,
Насипав
борошна у жито.
За
віконцем темна піч,
Чорний
кіт заліз на ніч.
В морі
плава синій кіт,
Ловить
мишку сірий кит.
Біга в
гаї хитрий ліс,
Шумить
листям зелений лис.
3.
Дидактична вправа «Заптання-відповідь».
— З
чого складається мовлення? Як ми вирізняємо речення в мовленні?
Як
відокремлюємо речення на письмі? На які частини можна розділити сло-
ва? Як
можна дізнатися, скільки складів у слові?
4.
Складання звукової схеми слова ОЛЕНКА. Дидактична гра «Добери кар-
тинку
до своєї схеми».
5.
Фізкультхвилинка.
6.
Дидактична гра «Продовжи речення». Діти закінчують речення, узгоджу-
ючи
іменники з дієсловами.
•
Дівчинка грається …
•
Даринка читає …
•
Їжачок знайшов …
Діти
записують схеми речень.
7.
Читання речень ланцюжком.
У лісі
сосни та клени. Там лис. Мамо, лис! Олена і Ніна у лісі.
8.
Підсумок. Ось ми і опинились у Країні знань. І тут на вас чекають запро-
шення
до школи (вихователь роздає дітям запрошення).
Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (аплікація)
Тема:
«Листівка працівникам дитячого садка»
Програмові
завдання:
—
закріпити вміння виготовляти вітальну листівку, красиво складати компо-
зицію,
знання прийомів вирізування і наклеювання;
—
розвивати уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу;
—
виховувати любов та повагу до працівників дитячого садка.
Матеріали
та обладнання: зразки листівок до свят та днів
народження, вірші
про
дитячий садок, аркуш білого чи кольорового картону, кольоровий папір,
фломастери,
ножиці, клей, серветки, пензлики, клейонки.
План
1.
Організувати виставку святкових листівок. Розглянути листівки, проана-
лізувати
їхній зміст і композицію. Як і чим оформлені листівки до дня наро-
дження?
А просто вітальні листівки? Якою аплікацією можна прикрасити
листівку
на згадку про дитячий садок?
2.
Мотивація: приготуємо листівку про свої враження від життя в дитячому
садку
і подаруємо її працівникам садка на згадку про себе.
3.
Запропонувати пригадати свої враження про життя у дитячому садку.
Дати
дітям можливість продумати майбутній сюжет своєї роботи та дібрати
матеріал
для роботи. Згадати прийоми вирізування та наклеювання.
4.
Фізкультхвилинка «Ми веселі діти».
5.
Самостійна робота дітей. Стежити, щоб діти правильно вирізували деталі,
композиційно
правильно розміщували їх, акуратно наклеювали.
6.
Підсумок, аналіз робіт. Запропонувати вибрати найбільш вдалі роботи, по-
яснити,
чим саме вони сподобалися. Разом придумати побажання працівни-
кам
дитячого садка та написати його на листівці за допомогою фломастерів.
27.05.2021р
Заняття:
Логіко-математичний розвиток (на основі конструювання)
Тема:
«Моя майбутня школа» (будівельний матеріал)
Програмові
завдання:
—
продовжувати вчити дітей споруджувати будинок, аналізуючи зразок, зна-
ходити
окремі конструктивні рішення;
—
формувати вміння змінювати зразок відповідно до заданих умов;
—
виховувати дружні стосунки, старанність під час спільного спорудження
будинку.
Матеріали
та обладнання: будівельний матеріал (набір на
двох-чотирьох дітей).
План
1.
Вступна бесіда «Моя майбутня школа». Де діти отримують знання? Якою
має
бути школа? Скільки повинно бути класів? Які ще приміщення є в школі?
2.
Мотивація: давайте побудуємо свою школу.
3.
Розглядання зразка школи. Скільки поверхів? З яких деталей складається школа?
Запропонувати
побудувати школу, в якій є чотири поверхи. Над центральним входом зробити
балкон.
4.
Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога підказками, порадами.
5.
Підсумок. Оцінити правильні конструктивні рішення, дружні взаємини дітей під
час будівництва.
28.05.2021р
Заняття:
Ознайомлення із соціумом
Тема:
«Екскурсія до шкільної бібліотеки»
Програмові
завдання:
—
розширювати уявлення дітей про бібліотеку, її призначення;
—
поглиблювати знання про професію бібліотекаря;
—
сприяти розвитку мислення, пам’яті, уваги;
—
виховувати інтерес і повагу до професії бібліотекаря, спонукати відвідати
бібліотеку
з батьками.
Матеріали
та обладнання: зображення дорожніх знаків, загадка про
книгу,книга.
План
1.
Вихователь запрошує дітей у подорож, а щоб дізнатися, куди, загадує загадку.
* * *
Не
кущ, а з листочками,
Не
сорочка, а зшита.
Не
людина, а розповідає. (Книга)
Це
книга, і саме вона запрошує нас у подорож.
2.
Розповідь вихователя про книги.
Книга
відіграє велике значення в житті людини. Без книг люди не знали б
своєї
історії. Книги допомагають людині навчатись, розумнішати, ділитись
досвідом.
Коли читаєш книгу, можеш побувати де завгодно: на безлюдному
острові,
на піратському кораблі, в космосі. Кажуть, що книга — найкращий
друг.
Запитання:
А де живуть книжки? Хто з вас був у бібліотеці? Для чого туди ходять дорослі і діти?
3.
Піший перехід до школи. Запропонувати пригадати правила поведінки
на
вулиці. Які правила існують для пішоходів? Розглядання дорожніх знаків,
які можуть зустрітися дорогою. Що вони означають? Де слід переходити вулицю? Як
треба поводитися у місцях, де багато людей? Перед школою вихователь нагадує правила поведінки у приміщенні
школи.
4.
Огляд-екскурсія шкільної бібліотеки. Вихователь звертає увагу на меблі
в
бібліотеці та їх розташування, на кількість книжкових стелажів, на написи
на стелажах;
пояснює, що книжки знають своє місце, займають його за пра-
вилами.
Вихователь
показує стійку бібліотекаря, пояснює, в чому полягає його робота.
Діти
ставлять запитання бібліотекарю, просять показати стелажі з книжка-
ми для
найменших школярів, розглядають запропоновані книжки.
5.
Підсумок. У дитячому садку вихователь запитує, з людиною якої професії
діти
сьогодні спілкувалися. Висловлює побажання, що всі діти, коли стануть
школярами,
відвідуватимуть бібліотеку, читатимуть книжки.
Заняття:
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня
література)
Тема:
«Вивчення вірша П. Воронька “Як багато знаю я”»
Програмові
завдання:
—
вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, чітко промовляючи слова;
—
систематизувати знання про школу, клас, роботу учителя на уроці;
—
розвивати інтерес до школи, бажання вчитися, інтонаційну виразність мовлення.
Матеріали
та обладнання: матеріал для гри «Зберись до школи», вірш
«Як багато знаю я».
План
1.
Вступна бесіда «Навіщо ходити в школу?». Діти відповідають на запитання
вихователя:
— Що
таке школа? Для чого потрібно вчитися? Що вивчають у школі? Хто навчає дітей? Хто такі
школярі? Де сидять діти в школі? Що таке перерва?
2.
Читання вірша «Як багато знаю я».
В мене
є книжок багато —
І
новенькі, і старі.
Як
піду до школи з татом,
Всі
книжки віддам сестрі.
Хай
вона сама читає
Про
лисичку й журавля.
Хай
вона, мала, узнає,
Як
багато знаю я.
Запитання:
Що є у хлопчика? Куди він піде? Кому віддасть книжки? Про кого книжки? Чому
хлопчик багато знає?
3. Повторне
читання вірша. Вивчення вірша напам’ять.
4.
Дидактична гра «Зберись до школи». Діти вибирають ті предмети, які по-
трібні
для школи і пояснюють свій вибір.
5.
Підсумок. Дидактична гра «Школа яка?», «Клас який?».
Заняття:
Художньо-продуктивна діяльність (художня праця)
Тема:
«Сувеніри для молодших вихованців» (різний матеріал)
Програмові
завдання:
—
вдосконалювати вміння працювати з покидьковим матеріалом;
—
розвивати творчість, фантазію;
—
формувати в дітей способи і прийоми для створення іграшкового образу, творити самостійно.
Матеріали
та обладнання: коробки, котушки, пінопласт, поролон,
кольоровий папір, картон, клей, серветки.
План
1.
Вступна бесіда «Скоро в школу». Куди ви незабаром підете? У якому віці діти починають ходити до
школи? Чи всі діти, які ходять у садочок, підуть до
школи?
2.
Мотивація: давайте зробимо подарунки наймолодшим діткам.
3.
Розглядання різного матеріалу. Визначити, які іграшки можна виготовити
з
нього. Повторити способи роботи з різним матеріалом.
4. Самостійна
робота дітей. Індивідуальна допомога дітям за потребою.
5.
Підсумок. Діти разом із вихователем дарують малюкам сувеніри.
Комментариев нет:
Отправить комментарий