Пішохідні переходи.
Прогулянки за межі дитячого садка на природу (пішохідні переходи)
здійснюються у першу половину дня. їх мета – удосконалення рухових навичок та комплексний
розвиток рухових якостей у природних умовах (парк, ліс, берег річки), привчання дітей
орієнтуватися на місцевості. Рухова діяльність у поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем
підвищує захисні реакції організму дошкільнят, загартовує їх. Оточуюча природа, різноманітні
враження збагачують знання, виховують естетичні почуття дітей.
Під час проведення пішохідних переходів слід використовувати їх для виховання дисципліни
та ознайомлення з правилами дій пішоходів на вулиці, а також для вирішення освітніх завдань:
знайомство з архітектурою будинків, породами дерев, поряд з якими проходять діти, тощо.
Дозування прогулянок залежить від віку, складу та підготовленості дітей. Воно змінюється
залежно від періоду року, погоди, змісту прогулянок. Відстань як пішохідних, так і лижних
переходів поступово збільшується протягом року від однієї вікової групи до іншої. Довжина
шляху в один кінець не повинна перевищувати для дітей 4-5 років - 1,5 км, для старших
дошкільників – до 2 км. Після кожних 15 хв ходьби слід робити короткочасні (4-5 хв) зупинки
для відпочинку дітей.
Вихователь заздалегідь готується до проведення пішохідного переходу, розробляє його план
та маршрут, передбачає проведення активного відпочинку (виконання основних рухів, ігор),
підготовляє необхідний інвентар (м'ячі, скакалки та ін.). Вибір маршруту та швидкість
пересування групи залежать від фізичної підготовленості дітей. Важливо також визначити, у
якому одязі та взутті дітям більш доцільно відправлятися на цю прогулянку.
Під час пересування по маршруту діти можуть йти вільно, зграйкою, тому що ходьба у парах
утруднює свободу пересування та викликає негативні емоції. Шикування у пари виправдано
тільки при переході дороги, по якій рухається транспорт, та в той час, коли група йде по
пішохідному тротуару.
У будь-яку пору року слід цікаво та різноманітно використовувати рельєф місцевості та
природні умови для виконання рухів. У лісі або парку дітям пропонують ходьбу та біг між
деревами, переступання через гілки, пеньки, канавку; підлізання під низько опущені гілки дерев
або чагарників; стрибки в глибину з пеньків, підстрибування з діставанням гілок дерев, кущів;
метання шишок, каштанів у ціль (дерево, пеньок) або на дальність.
На лузі: ходьба та біг по траві з високим підніманням стегна; перестрибування через купинки
або невисокі кущики; ходьба босоніж по траві та ін.
На березі водойми (річка, озеро): ходьба та біг по піску, гальці; ходьба, ступаючи «слід у
слід», метання камінців у воду, стрибки у довжину та висоту з місця на піску.
У всіх вікових групах слід проводити рухливі ігри та ігрові завдання. У старших групах
виправдовує себе проведення ігор, які об'єднані єдиним сюжетом: «Мисливці», «Мандрівники»,
«Слідопити» та ін.
Взимку прогулянки для старших дошкільнят плануються з використанням лиж: та санок. Діти
можуть йти пішки до місця, де є гірки, з яких вони можуть кататися та гратися у рухливі ігри.
Регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий режим
дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям естетичне задоволення
від спілкування з природою.
Висновок
Отже, регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий
режим дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям естетичне
задоволення від спілкування з природою
2.Структура пішохідного переходу і методика його проведення.
Особливої підготовки потребує організація пішохідного переходу (дитячий туризм, заняття-
похід), тривалість якого: 15-20хв в один бік в другій молодшій групі, 20-25хв - в середній групі,
25-30хв - в старшій групі. Не можна підміняти пішохідні переходи цільовими прогулянками та
екскурсіями за межі дитячого закладу. Основна мета пішохідних переходів - оздоровлення
дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок в природних умовах та
розвиток фізичної витривалості. Основна мета цільових прогулянок - ознайомлення дітей з
природою, її явищами в різні пори року (переважно на початку кожного кварталу).
Підготовка до пішохідного переходу:
1. Визначення мети переходу.
2. Розроблення маршруту.
3. Продумування способу пересування (пішки, на санках, на велосипеді, на лижах).
4. Визначення місць для відпочинку.
5. Підбір фізичних вправ, які будуть використовуватися на шляху.
6. Планування рухової діяльності на кінцевому пункті.
7. Підбір необхідного обладнання, інвентарю, перевірка його цілісності.
8. Попередження заздалегідь батьків і дітей про пішохідний перехід (щоб правильно дитину
одягнути та взути).
9. Формування знань про отруйні гриби, ягоди, рослини в даній місцевості.
10. Вивчення правил дорожнього руху.
11. Перед виходом з дитячого садка попередити завідувачку (методиста).
12. Визначити не менше двох дорослих, які будуть іти з дітьми.
13. Перевірити, як одягнені діти, чи зручне взуття.
14. Правильно розставити дітей (по одному або парами): попереду діти - із середнім темпом
ходьби; всередині - повільних дітей із швидкими, менш організованими та дисциплінованими;
позаду - найбільш організованих дітей.
15. Взяти з собою кип'ячену воду та аптечку.
Що повинно бути в аптечці:
- вата, бинти стерильні, бинти прості;
- йод, зеленка;
- 3,1% розчин марганцю чи перекис водню;
- нашатирний спирт;
- сода харчова;
- джгут;
- настойка валеріани (5-7 крапель на дитину);
- вазелін, синтоміцинова мазь.
Методичні рекомендації до проведення пішохідного переходу:
1. Пішохідний перехід планувати лише у дні, коли немає фізкультури.
2. Планувати лише за наявності природно-ландшафтних умов: лісу, лугу, поля, водойми,
лісосмуги, парку, стадіону тощо.
3. Основне завдання переходів: зміцнити здоров'я дітей, запобігти гіподинамії, вдосконалити
рухові навички у природних умовах, розвивати фізичну витривалість.
4. Пішохідні переходи (дитячий туризм, прогулянки-походи) проводяться з ІІ молодшої
групи. Їх тривалість становить:
в ІІ молодшій групі 15-20хв в один бік; у середній групі - 20-25хв в один бік; у старшій групі -
25-30хв в один бік.
5. Під час пішохідного переходу діти виконують різновиди ходьби та бігу; основні рухи в
природних умовах: ходять і бігають між деревами, переступають з кореневища на кореневище,
метають шишки у стовбур дерева, стрибають з пеньків тощо; грають у рухливі ігри.
6. Під час відпочинку (5-10хв) спостерігають у природі: за комахами, метеликами, птахами
тощо; грають у спокійні ігри, виготовляють саморобку з природного матеріалу.
7. Довжина шляху в один бік не повинна перевищувати для дітей ІІ молодшої та середньої
групи - 1,5км, для старшої групи до 2км. Після кожних 15хв. ходьби потрібно робити
короткочасні (4-5хв.) зупинки для відпочинку дітей.
8. Повернення назад до дитячого садка бажано робити найкоротшим шляхом (по
можливості).
Програма пішохідного переходу
(дитячого туризму, прогулянки-походу):
виконання різноманітних завдань по дорозі;
подолання смуги перешкод;
театралізовані ігри, співи, хороводи;
туристичний обід (по можливості);
відпочинок;
різноманітні конкурси, ігри-естафети, змагання тощо.
Висновок
Особливої підготовки потребує організація пішохідного переходу (дитячий туризм, заняття-
похід), тривалість якого: 15-20хв в один бік в другій молодшій групі, 20-25хв - в середній групі,
25-30хв - в старшій групі. Не можна підміняти пішохідні переходи цільовими прогулянками та
екскурсіями за межі дитячого закладу. Основна мета пішохідних переходів - оздоровлення
дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок в природних умовах та
розвиток фізичної витривалості. Основна мета цільових прогулянок - ознайомлення дітей з
природою, її явищами в різні пори року (переважно на початку кожного кварталу).
Прогулянки за межі дитячого садка на природу (пішохідні переходи)
здійснюються у першу половину дня. їх мета – удосконалення рухових навичок та комплексний
розвиток рухових якостей у природних умовах (парк, ліс, берег річки), привчання дітей
орієнтуватися на місцевості. Рухова діяльність у поєднанні зі свіжим повітрям, сонцем
підвищує захисні реакції організму дошкільнят, загартовує їх. Оточуюча природа, різноманітні
враження збагачують знання, виховують естетичні почуття дітей.
Під час проведення пішохідних переходів слід використовувати їх для виховання дисципліни
та ознайомлення з правилами дій пішоходів на вулиці, а також для вирішення освітніх завдань:
знайомство з архітектурою будинків, породами дерев, поряд з якими проходять діти, тощо.
Дозування прогулянок залежить від віку, складу та підготовленості дітей. Воно змінюється
залежно від періоду року, погоди, змісту прогулянок. Відстань як пішохідних, так і лижних
переходів поступово збільшується протягом року від однієї вікової групи до іншої. Довжина
шляху в один кінець не повинна перевищувати для дітей 4-5 років - 1,5 км, для старших
дошкільників – до 2 км. Після кожних 15 хв ходьби слід робити короткочасні (4-5 хв) зупинки
для відпочинку дітей.
Вихователь заздалегідь готується до проведення пішохідного переходу, розробляє його план
та маршрут, передбачає проведення активного відпочинку (виконання основних рухів, ігор),
підготовляє необхідний інвентар (м'ячі, скакалки та ін.). Вибір маршруту та швидкість
пересування групи залежать від фізичної підготовленості дітей. Важливо також визначити, у
якому одязі та взутті дітям більш доцільно відправлятися на цю прогулянку.
Під час пересування по маршруту діти можуть йти вільно, зграйкою, тому що ходьба у парах
утруднює свободу пересування та викликає негативні емоції. Шикування у пари виправдано
тільки при переході дороги, по якій рухається транспорт, та в той час, коли група йде по
пішохідному тротуару.
У будь-яку пору року слід цікаво та різноманітно використовувати рельєф місцевості та
природні умови для виконання рухів. У лісі або парку дітям пропонують ходьбу та біг між
деревами, переступання через гілки, пеньки, канавку; підлізання під низько опущені гілки дерев
або чагарників; стрибки в глибину з пеньків, підстрибування з діставанням гілок дерев, кущів;
метання шишок, каштанів у ціль (дерево, пеньок) або на дальність.
На лузі: ходьба та біг по траві з високим підніманням стегна; перестрибування через купинки
або невисокі кущики; ходьба босоніж по траві та ін.
На березі водойми (річка, озеро): ходьба та біг по піску, гальці; ходьба, ступаючи «слід у
слід», метання камінців у воду, стрибки у довжину та висоту з місця на піску.
У всіх вікових групах слід проводити рухливі ігри та ігрові завдання. У старших групах
виправдовує себе проведення ігор, які об'єднані єдиним сюжетом: «Мисливці», «Мандрівники»,
«Слідопити» та ін.
Взимку прогулянки для старших дошкільнят плануються з використанням лиж: та санок. Діти
можуть йти пішки до місця, де є гірки, з яких вони можуть кататися та гратися у рухливі ігри.
Регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий режим
дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям естетичне задоволення
від спілкування з природою.
Висновок
Отже, регулярне проведення пішохідних переходів дозволяє значно підвищити руховий
режим дошкільнят у цей день, покращити рухову підготовленість та дає дітям естетичне
задоволення від спілкування з природою
2.Структура пішохідного переходу і методика його проведення.
Особливої підготовки потребує організація пішохідного переходу (дитячий туризм, заняття-
похід), тривалість якого: 15-20хв в один бік в другій молодшій групі, 20-25хв - в середній групі,
25-30хв - в старшій групі. Не можна підміняти пішохідні переходи цільовими прогулянками та
екскурсіями за межі дитячого закладу. Основна мета пішохідних переходів - оздоровлення
дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок в природних умовах та
розвиток фізичної витривалості. Основна мета цільових прогулянок - ознайомлення дітей з
природою, її явищами в різні пори року (переважно на початку кожного кварталу).
Підготовка до пішохідного переходу:
1. Визначення мети переходу.
2. Розроблення маршруту.
3. Продумування способу пересування (пішки, на санках, на велосипеді, на лижах).
4. Визначення місць для відпочинку.
5. Підбір фізичних вправ, які будуть використовуватися на шляху.
6. Планування рухової діяльності на кінцевому пункті.
7. Підбір необхідного обладнання, інвентарю, перевірка його цілісності.
8. Попередження заздалегідь батьків і дітей про пішохідний перехід (щоб правильно дитину
одягнути та взути).
9. Формування знань про отруйні гриби, ягоди, рослини в даній місцевості.
10. Вивчення правил дорожнього руху.
11. Перед виходом з дитячого садка попередити завідувачку (методиста).
12. Визначити не менше двох дорослих, які будуть іти з дітьми.
13. Перевірити, як одягнені діти, чи зручне взуття.
14. Правильно розставити дітей (по одному або парами): попереду діти - із середнім темпом
ходьби; всередині - повільних дітей із швидкими, менш організованими та дисциплінованими;
позаду - найбільш організованих дітей.
15. Взяти з собою кип'ячену воду та аптечку.
Що повинно бути в аптечці:
- вата, бинти стерильні, бинти прості;
- йод, зеленка;
- 3,1% розчин марганцю чи перекис водню;
- нашатирний спирт;
- сода харчова;
- джгут;
- настойка валеріани (5-7 крапель на дитину);
- вазелін, синтоміцинова мазь.
Методичні рекомендації до проведення пішохідного переходу:
1. Пішохідний перехід планувати лише у дні, коли немає фізкультури.
2. Планувати лише за наявності природно-ландшафтних умов: лісу, лугу, поля, водойми,
лісосмуги, парку, стадіону тощо.
3. Основне завдання переходів: зміцнити здоров'я дітей, запобігти гіподинамії, вдосконалити
рухові навички у природних умовах, розвивати фізичну витривалість.
4. Пішохідні переходи (дитячий туризм, прогулянки-походи) проводяться з ІІ молодшої
групи. Їх тривалість становить:
в ІІ молодшій групі 15-20хв в один бік; у середній групі - 20-25хв в один бік; у старшій групі -
25-30хв в один бік.
5. Під час пішохідного переходу діти виконують різновиди ходьби та бігу; основні рухи в
природних умовах: ходять і бігають між деревами, переступають з кореневища на кореневище,
метають шишки у стовбур дерева, стрибають з пеньків тощо; грають у рухливі ігри.
6. Під час відпочинку (5-10хв) спостерігають у природі: за комахами, метеликами, птахами
тощо; грають у спокійні ігри, виготовляють саморобку з природного матеріалу.
7. Довжина шляху в один бік не повинна перевищувати для дітей ІІ молодшої та середньої
групи - 1,5км, для старшої групи до 2км. Після кожних 15хв. ходьби потрібно робити
короткочасні (4-5хв.) зупинки для відпочинку дітей.
8. Повернення назад до дитячого садка бажано робити найкоротшим шляхом (по
можливості).
Програма пішохідного переходу
(дитячого туризму, прогулянки-походу):
виконання різноманітних завдань по дорозі;
подолання смуги перешкод;
театралізовані ігри, співи, хороводи;
туристичний обід (по можливості);
відпочинок;
різноманітні конкурси, ігри-естафети, змагання тощо.
Висновок
Особливої підготовки потребує організація пішохідного переходу (дитячий туризм, заняття-
похід), тривалість якого: 15-20хв в один бік в другій молодшій групі, 20-25хв - в середній групі,
25-30хв - в старшій групі. Не можна підміняти пішохідні переходи цільовими прогулянками та
екскурсіями за межі дитячого закладу. Основна мета пішохідних переходів - оздоровлення
дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок в природних умовах та
розвиток фізичної витривалості. Основна мета цільових прогулянок - ознайомлення дітей з
природою, її явищами в різні пори року (переважно на початку кожного кварталу).
Комментариев нет:
Отправить комментарий